onsdag, juni 13, 2007

Skaderapport

Benen är mycket mycket piggare. Idag gick jag till och med ner från fjärde våningen på jobbet utan några större problem. Imorgon räknar jag med att vara helt återställd i låren.

Ryggen smärtar ibland i vissa ställningar. Blir det inte bättre kanske jag får uppsöka naprapat. Det kanske jag borde göra iallafall. Kan kanske ha med mina nacksmärtor jag hade för två veckor sedan att göra.

Utsidan av höger fot däremot är inte bra, och har inte blivit bättre än. Det är den långa muskeln som sitter på utsidan av foten som smärtar i infästningen mot hälen. Jag har ju som teori att det är en "enzündigung" (som f.ö. lär betyda inflammation) som spökar. Jag har ju fått skidsemestrar förstörda av det tidigare. Om det inte blir bättre av min Voltarenbehandling har mitt hypokondriska alter-ego sagt att det kan vara en spricka i ett litet ben. Nåja, han har haft fel förut, men om jag inte känner någon förbättring inom de närmaste dagarna ska jag nog uppsöka läkarstationen... Just to be on the safe side...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det känns lite som den senan som jag har haft ont i också.

Jag fick tipset av naprapaten att stärka vaderna. Stå på en tröskel och gunga upp och ner. Dels djupa dippar och dels korta snabba.
Det kanske inte hjälper, men det lär inte förvärra heller.

14/6/07 10:36  
Anonymous Anonym said...

mmm... det känns att det har med fotkicken att göra... Det var ett bra tips. Jag ska börja mer med benstyrketräning.

14/6/07 11:02  

Skicka en kommentar

<< Home