söndag, juni 17, 2007

Söndagssovmorgon

Lååååång dag igår.

0930 samlades fotbollskillarna på fotbollsplanen i Dalbotten för att ha säsongsavslutning. Efter att ha lekt diverse stafetter och lite övningar bjöds det på lunch i HAIS-stugan. Det var Omers pappa som bjöd på cevapcici i pitabröd. Efter lunchen kom föräldrarna till stugan och i spelade en omgång brännboll barn mot vuxna. Naturligtvis vann barnen med någon poäng. Efter det hade Görel-älsklingen bakat två stora jordgubbtårtor som barn och föräldrar glupskt satte i sig. Efter fikat blev jag och Görel-älsklingen intervjuade av Abdi på Somalistar-TV. Intervjun visas på måndag kl1600 på Öppna kanalen. Klart sevärt! :-)

Därmed var klockan strax efter 1300 och vi var tvungna att rusa hem för att klä om inför ett bröllop som vi skulle gå på. Bröllopet hölls i Håtuna Kyrka, som ligger mellan Bålsta och Sigtuna någonstans. Det var en fin ceremoni som blev lite försenad pga att brudbuketten glömdes i all nervositet på Krägga Herrgård. Dit åkte vi efter vigseln för att avnjuta mingel och champagne i lusthuset nere vid sjön. Vädret var fantastiskt och stämningen på topp. Gästerna kom från Europas alla hörn. Det var svenskar, danskar, holländare, tyskar, fransmän och en portugis. Jag har säkert missat någon nationalitet.

Efter middagen och tårta var det dags för Brudparet att dansa. Strax därefter fylldes dansgolvet av alla gäster. Vid tvåtiden förpassades vi till ett annex där vickning serverades. Några av gästerna, brudgummen, bestman, toastmaster och Görel-älsklingen tog tillfället i akt och gick ner till bryggan för ett dopp i gryningen. Vattnet ska enligt utsago varit ganska varmt.

Efter doppet tackade vi brudparet och gav oss iväg hemåt. Vi fick två medpassagerare till Solna som ändå låg på vägen. Vi var hemma strax efter kl0400. Eftersom jag inte drack några alkoholhaltiga drycker känner jag mig relativt fräsch idag... och jag funderar på att ge mig ut på en powerwalk under eftermiddagen för att få lite puls och blodgenomströmning. Tyvärr har dansen gett mig lite ont i ryggen. Den skadan ska jag definitivt be naprapat-Micke titta på.

Som sagt; It was a looong day

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Johnny Depp då? Var han där??
Jag satt stand by vid telefonen hela kvällen....

17/6/07 16:25  
Blogger Masse said...

Näää... ingen Johnny Depp... Deppigt va?

17/6/07 18:09  
Anonymous Anonym said...

leonardo di caprio då? Eller magnusåbrasse??

17/6/07 18:32  
Anonymous Anonym said...

Nää inte de heller... kliniskt rent på kändisar.

17/6/07 18:38  
Anonymous Anonym said...

inte ens Den Berömde Farbrodern? Meh!!

17/6/07 19:01  
Anonymous Anonym said...

apropå nattbad - varför badade inte du? Fanns det inga 15-20 kg flytvästar att tillgå? I så fall - good thinking!

18/6/07 08:53  
Anonymous Anonym said...

prexis... dessutom var jag spiiiknykter...

18/6/07 09:01  
Anonymous Anonym said...

Se till att vila! Gå INTE på det för tidigt.

Tycker du jag tjatar ;)

18/6/07 10:54  

Skicka en kommentar

<< Home