torsdag, juni 14, 2007

Träningsprogram

Låren är återhämtade idag. Foten är lite öm men gör inte ont. Ryggen är lite stel men även dem bättre än igår.

Någon nämnde termen Marathon-DAMP. Ett tillstånd när det bara är marathon som gäller och koncentrationsförmågan för andra uppgifter är tämligen begränsad. Jag har helt klart Marathon-DAMP. Det är inte lätt att tänka på annat i dessa dagar.

Nix presenterade på sin blogg häromdagen ett egenhändigt komponerat träningsprogram med fokus på Lidingöloppet. Det såg spännande ut och det inspirerade mig att skapa ett eget schema. Själva schemat bygger på de sista 14veckorna av Szalkais 3:30-program som jag följde innan Stockholm Marathon. I planeringen ingår Stockholms Halvmarathon, Lidingöloppet och Ålands Marathon. Tanken är att majoriteten av passen ska gå i motionsspår för att träna upp muskulaturen för Lidingöloppet. Efter LL går träningen över på asfalt igen inför Åland.



Jag hade hoppats på att kunna ladda upp mitt program så att man kan ladda ner det men det verkar inte fungera hos den här bloggleverantören. Måste tydligen vara en bild. Vill ni se mer noggrannt på schemat så kan ni väl hojta till så skickar jag den.

Efter Ålands Marathon blir det helvila under november föratt ha de bästa förutsättningar för träningsschemat inför Stockholm marathon 2008. Because that is still the main focus for me.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bättre sent än aldrig..... Ett stort Grattis!! till din fina prestation.Måste erkänna att jag är sååå imponerad, och då ska ni veta att jag är ganska sträng;) Vore det inte för det j...vla diskbråcket, och möjligen några extra kilon, så skulle jag haka på din nästa utmaning. Tack för din fina uppvisning. Den strålande lycka du bjöd på på upploppet kommer jag att spara till tunga dagar. Tack Masse och lycka till nästa år. Hejarklacken lovar att vara på plats i god tid! KRAM

14/6/07 20:48  
Anonymous Anonym said...

Grattis igen!
Har läst din skildring av loppet och det gav till och mig - som är en notorisk latmask som inte springer en meter utan att jaga en boll - gåshud.

15/6/07 09:34  
Blogger Sten Berg said...

Just nu är det Berlin marathon och som uppvärmning St: Eriksloppet som ligger i Pipeline.
Jag följer din blogg och din fortsatta kariär med spänning.
Tack för fin läsning.

15/6/07 10:30  
Blogger Unknown said...

Hej, jag tar gärna emot ditt träningsprogram. Tänkte springa Lidingöloppet. Tackar

14/4/08 07:55  
Blogger Unknown said...

Hej, jag tar gärna emot ditt träningsprogram. Tänkte springa Lidingöloppet. Tackar

14/4/08 07:55  

Skicka en kommentar

<< Home