onsdag, juni 20, 2007

Löpartröja

Jag har länge funderat på att leta upp en klubb för att kunna få en tillhörighet i min träning/tävling. I mina lopp anger jag Högdalens AIS som klubb. Det är ju den klubben som vårt pojkfotbollslag tillhör. Nu är ju HAIS en fotbolls- och innebandyklubb och har inte ett dugg med friidrott att göra... Har sneglat lite mot HAIS-namnen , Huddinge AIS som har friidrott på agendan. Jag har också funderat på Vi som springer-klubben. De personerna verkar ha en skön inställning. Det snackades på Puls.se om att grunda en puls-klubb. Det tyckte jag var en bra idé och tycker fortfarande, men det verkar inte hända något. Oväntat!

En annan fundering som jag hade under Stockholm Marathon var att det förmodligen var många andra pulsare runt om kring en. Det har stötts och blötts tidigare att skaffa en Puls-T-shirt. Det hade nog inte heller varit en dum idé.

Varför funderar jag på det här? Känns det viktigt för mig? Jag har faktiskt ingen aning. Kan det vara så att man innerst inne är en lagspelare och att ensam ligga och nöta asfalt är mot min natur. Att man helst av allt vill tillhöra en stam och dela lägereld med de sina. Men att ta steget fullt ut och gå med i en klubb är ju att engagera sig ett steg ytterligare, och jag behöver inte med åtaganden i dagsläget. I have my hands full as it is...

1 Comments:

Blogger Sten Berg said...

Personligen har jag tänkt att gå med i en klubb för att förbättra min löpning (Eg. min träning).
Men kommer aldrig till skott. Tror att tillhörigheten kommer kännas viktig om man går med i en klubb. Mitt motstånd består precis som ditt i att man känner att det sista man behöver är fler åtaganden.

25/6/07 13:46  

Skicka en kommentar

<< Home