onsdag, juli 04, 2007

Träningens 10 budord

Min idol Sinuslöparen har förutom en blogg även en hemsida med mycket roligt och läsvärda saker. Bland annat har han träningens 10 budord.

1 Du ska inga andra intressen hava jämte träning.
2 En dag utan träning är en dag utan mening.
3 När Du vilar tränar dina konkurrenter.
4 Den som tycker träning är roligt, tränar för lite.
5 Träning är ett tillfälle att tävla.
6 Så länge Du är seg kan du inte bli övertränad.
7 Det som inte dödar, det härdar.
8 Smärta är svaghet som lämnar Din kropp.
9 Många äro kallade, få äro utvalda.
10 Det finns många sätt att bli dålig på, men bara ett sätt att bli bra på: TRÄNING

Mina favoriter är budord 2, 3 och 4. Budord 3 stämmer bra på mig nu. Det är nästintill stiltje i min träning nu. Det är då alla andra tränar... Och min dag saknar mening enligt det andra budet...

Men snart är det annat ljud i skällan... Det blir andra bullar... Då är det träning som gäller för fulla muggar. For full muggs...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min favvo är nummer 8,den är riktigt bra!

7/7/07 14:31  
Blogger Sten Berg said...

Alla är fantastiska. Helt fantastiskt. Man är inte ensam utan vi finns och vi behöver inte skämmas för att vi är lite annorlunda och gillar träning och allt som kommer därmed.

9/7/07 19:03  

Skicka en kommentar

<< Home