fredag, juli 06, 2007

Semester

Idag börjar semesterledigheten. Det är fyra veckors ledigt som kommer innehålla mycket sol och bad men också en hel del arbete och träning. Ett 1800-tals torp kräver mycket underhåll och det har varit lite eftersatt de senaste åren. Jag hoppas att hinna fixa fönster och skrapa och måla finentrén. Dessutom är det en hel del annat som ska göras. Underhåll på elverk och kanske eventuellt anläggning av en ny rabatt längs södergaveln. Komposten har murknat sönder och behöver repareras mm mm mm. 4 veckor låter mycket men det går snabbt som ett skott. Under sista veckan kommer barnens amerikanska kusiner Noah och David och moster Kristin. Svåger-Larry är hemma och jobbar i sommar. Det kommer bli tomt utan honom.

Adrian-8 kommer att vara med på en simskola i en sjö i Söderköping som heter Klarsjön. Som namnet antyder är det riktigt klart vatten där. En oas i sommarsverige. Vi blir tvungna att åka 5 mil för simskola eftersom Valdemarsviks kommun är för snåla/lata för att anordna en simskola. Skämmes tamejfan...

När simskolan pågår tänkte jag ta för vana att ta en löprunda för att avsluta med ett friskt bad. Det skulle nog passa riktigt bra in i planeringen. Men jag misstänker att det kommer finnas dagar som jag stannar hemma på torpet när de andra åker till badet eftersom annars kommer jag inte att hinna med alla torpsysslor. Alternativet är att gå upp i svinottan och jobba men det känns inte så lockande.

Hursomhelt kommer det nog bli så att rapporteringen blir mycket lidande eftersom det är riktigt usel uppkoppling på torpet. Jag får väl ta och föra en regelrätt pappersdagbok och transskribera in den i bloggen vid tillfälle. It will probably work aswell.

1 Comments:

Blogger Sten Berg said...

Glad sommar!
Även en Ernst kan kläma in lite träning tror jag. Lycka till!

9/7/07 19:00  

Skicka en kommentar

<< Home