tisdag, augusti 07, 2007

TV-träning

Idag var tanken att jag skulle starta träningen inför hösten. Det toksprack redan första dagen.

Det är nämligen DN-galan på TV. Helt sjukt snabba tider ikväll. Riktigt kul att titta på. Synd att Wissman är krasslig. han kunde gjort fin tid ikväll.

Jo, höstens träning har Ålands Marathon som mål. Nix och jag kommer att beställa båt/hotell/startplats här de kommande dagarna... Det kommer i så fall bli mitt andra lopp (och Nix första) Sorry kunde inte hålla mig ;-) Jag har väl inte några högre tidsplaner för det loppet men det är klart att sub4h skulle inte sitta fel. Och sub4:19 är ett krav.

Noterade på Åland Marathons hemsida att vätskekontrollerna ligger var femte km. Det gör väl inte allt för mycket för det lär väl inte vara 29 grader varmt som det var i Stockholm. Starten går dessutom på morgonen med start 0830. Banan går ut från Mariehamn ut på den åländska landsbygden och vänder tillbaka. Hursomhelst kommer det att bli riktigt kul. Det är två och en halv månad kvar. Och innan dess är det Stockholms Halvmarathon och Lidingöloppet. Dessa två lopp springer jag för att det är kul och räknar dem som träningspass inför Åland. Eller som cousin-David sa: Masse, you are a weird man.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

I do agree!Inte många som törs säga att lidingöloppet är ett träningspass.Really cocky!

8/8/07 21:33  
Anonymous Anonym said...

Ja, det är bara riktiga kockar som vågar säga det ;-)

8/8/07 21:57  
Blogger Sten Berg said...

Nej för fn. Det enda raka att kalla LL för ett träningspass.
Jag tror du grejar sub4. Och skulle du missa det så har du ju ett tydligt mål för marathonåret 2008.
Vi ses på sthlms halvmara, ska bli kul.

9/8/07 22:42  

Skicka en kommentar

<< Home