måndag, augusti 06, 2007

Sommarslut

Semestern är slut. Barnen har åkt till pappan och de amerikanska kusinerna har åkt till Viken till Mormor och Morfar. Jag har lämnat Görel-älsklingen på torpet och åkt hem till Högdalen för att jobba. Saknaden är total.

Nu börjar jobbet och träningen inför hösten. Motivationen är i botten.

Sedan förra inlägget har jag bara haft två träningspass.... Men en veckas lek med fyra killar i åldern 9-13 år är ingen direkt picknick heller ;-)

Måndag den 30/7
Första passet var från Gamla prästgården i Tryserum och hem till Torpet igen via vägen över Bidalen. Det var 8,7km som avklarades med ett tempo på 5min/km. Vägen är mycket upp och ner med grusväg i princip hela vägen. Det känns som mycket bra träning inför Lidingöloppet.

Söndag den 5/8
Vi hade spenderat dagen på ett litet bad vid Rånen. Jag passade på att springa hem. Jag skulle bara svänga in på Solbacken och hjälpa till att bära ner några sängar. Det blev fika och middag också innan jag kom i väg igen. Därifrån blev det samma pass som några dagar innan fast denna gång var den planerade farten 5:15min/km. Den totala distansen blev 13,2km.

Nu är jag alltså hemma igen och dessa dagar av gräsänklinghet ska jag träna mycket och komma in i träningslunken igen. Och passande nog så hittade jag när jag klev innanför dörren ett brev från kansliet för Stockholms marathon. Det innehöll en resultatlista från loppet och ett diplom. Now that creates motivation.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

du får väl komma ut till oss i v-tuna om ensamheten känns för påfrestande!

7/8/07 12:45  
Anonymous Anonym said...

Vallentuna - det är ju nästan lika långt som till torpet ;)

Anmälan Åland?
Viking är ännu billigare än Eckerö - så det verkar vettigt att slå till tycker jag, eller vad säger du?

7/8/07 17:11  

Skicka en kommentar

<< Home