onsdag, augusti 08, 2007

Kvällsrunda

Värmen har plågat mig de senaste dagarna. Jeans och strumpor är inte min kropp van vid. Idag hade jag inget kundmöte så jag hade på mig sandaler och shorts. Det var i alla fall varmt som bara den.

Tanken var ju som sagt att jag skulle ut igår på en löptur. Det blev ju inte riktigt så. Ikväll började latmaskgenen att ta ett grabbatag om kvällen men vid halv nio gav jag mig ut på en tur. Det fick bli 8km med en fart på 5:30min/km. Det var ljumt och svalt men ändå svettades jag som en gris.

Passet var en seger för psyket. Den mentala kraftansträngning som krävdes inger hopp inför höstens träningsdisciplin. Det har ju varit si och så med den under sommaren.

Det har dessutom känts som om sommaren tagit slut iom att semestern är slut men det är inte sant... Sommaren fortsätter minst två månader till. Ljuvligt... Det är ju nu som den riktiga midsommaren är. That's my humble opinion.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förra året var det 23 grader på Lidingöloppet - och i princip sommar hela vägen fram!

Bra att du motar latmasken i grinden. Jag har lite problem att få till det jag med. Lite för mycket folk på besök, lite för lite tid att springa...

Men det blir nog ett långpass på 18 km på seneftermiddagen.

9/8/07 13:48  
Anonymous Anonym said...

Skönt! Jag ämnar ge mig ut på en runda ikväll efter värmen avtagit. Funderar på att ta bussen till Hellas och springa där...

9/8/07 14:07  
Anonymous Anonym said...

fattar inte hur ni ens kan tänka tanken att springa idag, med en luftfuktighet på massa procent! Gör som jag, ligg på soffan, läs "Sveriges drottningar" och längta efter pizza istället! Mycket bättre.

9/8/07 14:12  
Anonymous Anonym said...

Meh... Det kan man väl inte göra heller...

Adidias hade ett citat i sin reklam tidigare som löd. "Jag springer för att hinna i från soffan" (med viss varning för parafrasering)

9/8/07 14:22  
Anonymous Anonym said...

Det var fuktigt... Tungt pass blev det. Ett av de tyngsta hittills faktiskt. Vi får se när jag orkar skriva om det ;)
Nu ska vi hämta vår nya bil, tjoho!!

10/8/07 08:05  
Blogger Puma said...

kul att du fått blodad tand mats, och ställer upp på ännu en pärs i åland.

10/8/07 16:53  
Anonymous Anonym said...

Tjena!
Hoppas sommaren varit till belåtenhet!

Själv har jag inte riktigt varit mig själv sen maran. Tror jag sprang loppet med ett virus, eller iaf inte helt frisk, och lider lite av det fortfarande.

Min puls är galet hög när jag anstränger mig. Vet inte om det beror på det men det känns som att mina öron inte mår bra, det kanske sitter nån skit där...

Ska uppsöka läkare för att få veta hur jag egentligen mår innan jag börjar satsningen mot nya maror!

Och ny hemsida kommer snart...kanske man ska kalla den "revanschen"? :D

Ha det gott, lycka till med träningen!

12/8/07 19:02  

Skicka en kommentar

<< Home