måndag, augusti 13, 2007

Kantarelljakt

I fredags kväll hoppade jag på bussen till Valdemarsvik för en avslutning av sommaren. På lördagen runt kl 12 gav jag mig ut på en löprunda som skulle bli ca 16km. Det var rejält varmt... Som på Stockholm Marathon ungefär. Efter 12km var vattnet slut och det var rejält jobbigt att springa. Då hände det plötsligt.... Jag stannade och började gå. Jag kände att jag skulle kunna springa resten också men jag hade blivit rejält uttorkad av det och fåt lida för det resten av helgen. Istället gick jag raskt hem och tog en härlig "Bucket shower". Efter dusch och lite mat bar det ut i svampskogen. Det var de vanliga svampställena som skulle plockas av. Det blev helt sjukt mycket svamp. Bild kommer senare....

På söndagen var det dags för ännu mer svampjakt... Och ÄNNU mer svamp... Det tog ett bra tag innan vi kom hem igen. Nästan hela dagen gick åt till svampplockningen. Det känns faktiskt i ben och knän att man gjort något som man inte är van vid... Känns som ett långpass.

Efter svampplockningen var det dags att packa ihop sommaren och flytta hem till stan igen. Vi kunde åka hemåt strax före kl 12. Stannade till hemma hos Mamma och Pappa och dumpade en kasse svamp. Efter vi kom hem fick vi bära upp allt i lägenheten och efter en skön dusch kom jag i säng kl3. Precis efter jag somnat ringde klockan och det var dags att stiga upp och gå till jobbet.... Business as usual...

2 Comments:

Blogger Jag är nästan som du said...

nu finns en bild på planket!

13/8/07 13:06  
Anonymous Anonym said...

Vi tackar och bugar för all den fina svampen. Drygt 7 liter när den var rensad!!! Vintern är räddad, puss o kram Ma o Pa

14/8/07 15:03  

Skicka en kommentar

<< Home