lördag, augusti 25, 2007

Lördagssysslor

Somnade naturligtvis i soffan när jag skulle titta på marathonloppet. Fick läsa om Janne Holméns niondeplats på nätet när jag vaknade. Starkt jobbat Janne!

Dagen började med en fotbollsträning och efter den drog vi med ett gäng killar till Farstabadet för en eftermiddag med bad och glass.

När vi kom hem var det dags att ge sig ut på en springrunda. Jag satte mig i bilen och åkte ut till Hellasgården. Jag gav mig ut på milrundan igen. Denna gång kändes det bättre i luftrören. Det var bara vid ett tillfälle som jag hade svårt att andas. Benen däremot kändes tunga tunga. Fick kämpa för varje meter. Ändå avklarade jag den på nästan exakt samma tid som i förra veckan och med en aningen lägre puls.

Idag är det en vecka kvar till Stockholms halvmarathon. Det gör att jag kommer att träna relativt sparsamt denna vecka. Det gör att benen piggnar till och formen ökar. Det kan bli kul. Hoppas att Nix inte insjuknar och att hans Gladiatormuskel är hel.

Ikväll håller vi tummarna för att Carolina Klüft ska klara av de andra dagen på ett bra sätt. Eller som de säger inom teater-skrået. "Break a leg"

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är bra med tunga ben - eftersom de kan bli lätta...

Gladiatormuskeln - ett perfekt namn. Den är sådär. halsen är bättre.

27/8/07 19:57  
Anonymous Anonym said...

perfekt. Det låter som att du blir fit for fight till halvmaran.

27/8/07 20:27  
Anonymous Anonym said...

förhoppningsvis så...
hinner gärna ett lättare pass innan också.

27/8/07 21:17  

Skicka en kommentar

<< Home