fredag, augusti 24, 2007

Marathonvaka

Ikväll börjar som sagt VM i friidrott i Osaka. Första grenen ut är Marathon och räkna med att jag sitter klistrad framför TVn med en flaska sportdryck i högsta hugg. Vem som vinner är relativt ointressant men min klara favorit är Janne Holmén från Uppsala/Åland. Janne är regerande europamästare och dessutom bloggare på marathon.se. Läs här. Min andra favorit är Haile Gebreselassie som tyvärr inte ställer upp i VM utan satsar på att ta världsrekordet på marathon i Berlin senare i höst.

Andra roligheter under detta VM är naturligtvis "di svenske" Det får man inte missa. Carolina Klüft gör första dagen på 7-kampen inatt. Självklart tittar jag på det också...

Puh, det kommer bli lite sömn de kommande veckorna. Men sova kan man göra när man blir gammal. Det är bara lite skryt, för jag vet att jag kommer toksomna i soffan. And sleep like a baby.