måndag, augusti 27, 2007

Hem-från-jobbet-pass

Jag ÄLSKAR svt.se!!!

De räddar min dag när de visar friidrotts-VM streamat på webben. Attans vilken bra service... Idag fick jag se hur Bekele mosar sina konkurrenter på 10000meter. Det är en prestation över det vanliga.

Efter arbetsdagen slut svidade jag om på jobbet, till arbetskamraternas glädje att få se mig i tajts. Jag gav mig av hemåt. Kryssandes på Vasagatan ocg genom Gamla stan och Söder och vidare hem. Det gick lekande lätt och den 9,55km långa sträckan avklarades på 46minuter. Det ger en falsk bild eftersom jag var tvungen att stanna för en del rödljus och pausade klockan samtidigt som pulsen sjönk. Fast å andra sidan fick jag sakta in för cyklister och fotgängare så det kanske kvittas. Det ger ett snittempo på 4:48 min/km. Det börjar verka formtopp banne mig.

Nu på kvällen har jag anmält mig till Team Stockholm Marathon. Jag tror det kommer bli riktigt skönt att få lite sällskap och motivation på långpassen under vintern och våren. Jag som tidigare längtat efter en klubbtillhörighet har nu fått det jag önskat... Och Niklas har också anmält sig... Det kommer verkligen bli superkul... Nu kommer jag väl inte att springa lika fort som Bekele gjorde idag men en sluttid runt 3:30 borde inte vara någon utopi med bra träning och rätt förutsättningar. Men innan dess har vi Stockholm Halvmarathon, Lidingöloppet och troligen även Åland. (om nu vikiNGLIne behagar konfirmera Niklas bokning). Nu när man ska till Finland och springa så måste man damma av skolfinskan lite... Känn på den här frasen "Plinga Ålanti maratonni"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Marathoni jolantti, boka Ålantti resa, Perkele!

Keitto Talko.

29/8/07 09:52  

Skicka en kommentar

<< Home