onsdag, september 05, 2007

Morgonpasset

Idag på morgonen skulle jag börja dagen med ett möte i Liljeholmen kl 09:00. Det gav en timme extra på morgonen så jag passade på att gå upp 06:30 för att ge mig ut på en löprunda. Yrvaket stapplade jag upp och ut i vardagsrummet där jag lagt fram löparkläderna för att inte störa för mycket när jag klädde på mig. Efter påklädningen gick jag ut i köket och fyllde på vatten och så samtidigt att det var 3,3grader varmt ute... Det gjorde att jag ändå fick ge mig in i sovrummet och rota fram långbenstajts och långtröja. Dessutom åkte min springmössa på.

Passet var inget direkt att orda över... Var fortfarande lite stel i musklerna efter Stockholms halvmarathon så de första kilometrarna var lite stela. Tempot var riktigt lugnt på runt 5:30min/km. Rundan gick som vanligt runt Örby/Bandhagen/Högdalen (i folkmun kallad ÖBH-rundan). Den är 7,7km lång och dessa avklarades på runt 41 minuter.

Efter rundan var det bråttom in på toaletten. Där passade jag på att duscha. Efter morgonfräschningen var det dags för lite frulle med Müsli och Bollnäsfil. Det satt som en smäck. Men under mötet en timme senare blev jag ruskigt hungrig igen... Det tar verkligen mycket på matsmältningen att springa på morgonen. Den enda nackdelen med att springa på morgonen är att det är så himla tidigt.

Nu är det ju snart hög tid att trappa upp löpträningen inför Ålands Marathon och lidingöloppet. Och hur kan man göra det på ett bättre sätt än att ge sig ut på en andra runda för dagen. Denna gång ett kvalitativt pass med backträning. Det kan bli användbart på Lidingöloppets beryktade Abborrbacken. Passet görs på Högdalstoppen... Den backen går inte heller av för hackor. Eller som man säger... Won't break for hacks

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

du är galen.
gå från 0 till 100 på 8 sekunder på det där sättet ;)

jag har inte kört tvåpassdagar hittills - är spänd på din upplevelse av det!

5/9/07 19:41  

Skicka en kommentar

<< Home