lördag, september 01, 2007

1:45:02

Jag är grymt nöjd och samtidigt missnöjd med mitt lopp... Tiden är väl säkert 5 minuter snabbare än vad jag hade trott att jag skulle klara av med min träningsnivå i dagsläget... Känns superskönt att få en så pass bra tid.

Missnöjd är jag eftersom jag missade att gå under 1:45... med två sekunder. På min klocka klarade jag det med några sekunder tillgodo men det är ju de som mäter tiden och inte jag. Hade jag tänkt på att det skulle kunna bli så så hade jag säkert kunnat krama några meters längre spurt.

Det gick trögt första två kilometrarna då man fick trängas lite grann och jag sprang på trottoaren bitvis. Jag och Niklas låg axel vid axel i nästan en mil. Då sackade jag efter meter för meter och tillslut såg jag inte honom längre. Jag tuffade på i min takt och kände mig pigg i benen mest hela tiden.

Den sista biten in mot mål var tunga eftersom jag hade 1:45 i siktet. Väl i mål gick jag och hämtade ut kläderna och gick bort till gräsmattan där jag och Niklas stämt möte. Där satt vi en bra stund och mumsade på den maten som man fick i målet. Det var en trevlig liten picknick...
Efter det var vi lite frusna och vi gick till något sånt Coffeehouse som är uppkallade efter någon man, Wayne eller Robert eller nåt, och njöt av en latte.

Efter fikastunden började vi gå och det slutade med att vi gick hem till Stora Essingen från stan. Det var rysligt trevligt i alla fall...

Nu är det analys av loppet och lite surfande som väntar innan det är dags för sängen... Då kommer jag nog troligen drömma om löpning... Good night, sleep tight.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

För att sammanfatta vår promenad hem:
Fan vad vi är bra!

1/9/07 22:23  
Anonymous Anonym said...

har du flyttat, masse? sist jag kollade bodde du inte på essingen.

1/9/07 22:31  
Anonymous Anonym said...

btw: well done, brother! Allt jag åstadkommit idag är att dricka för mycket champagne och rödvin.
Oh well, sånt är livet.

1/9/07 22:32  
Blogger Masse said...

Nix: Ja, och snygga!

A: Ja, visste du inte det??? Jag har lämnat Görel-älsklingen för Niklas...

1/9/07 22:33  
Anonymous Anonym said...

tjår bernard

1/9/07 22:54  
Anonymous Anonym said...

jo, så är det.
Det masse missat är att husets är Sussis - så vi får bo i en pappkartong under essingeleden...

1/9/07 23:41  
Anonymous Anonym said...

Shit... men det finns en grym pulkabacke på tomten då...

1/9/07 23:59  
Blogger Sten Berg said...

Grattis till bra lopp. två sekunders regeln, finns den? Att man får ta bort två sekunder från sin tid liksom.

2/9/07 21:37  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker att vi inför den regeln omedelbart, för svenska medborgare. Fatta vad Kallur hade vunnit stort då!

2/9/07 21:49  
Anonymous Anonym said...

tjohoo... det köper jag. Som kompensation kan jag lägga på 2 sekunder på tiden från stockholm marathon... det borde väl inte vara några problem...

2/9/07 22:28  

Skicka en kommentar

<< Home