måndag, september 10, 2007

Ågestatempo

Tänkte inte egentligen springa idag. Men jag kunde inte hålla mig. Tog bilen ut till Ågesta och hade faktiskt för avsikt att ta det riktigt lugnt och köra två varv på 6km-slingan. Nu är det ju vida känt att mina ben inte alltid lyder mina tankar.

Benen kändes relativt pigga och jag lufsade iväg och snart kunde jag inte springa sakta. Det gick fortare och fortare och backarna togs i fyrsprång. De sex kilometrarna avklarades på 29 minuter. Det är en fart på 4:52 enligt SportTracks. Om man skulle överföra det till landsväg skulle det kanske motsvara 4:35-tempo. Eller vad tror ni?

Det blev bara en runda idag but it sure felt good!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är lite vek, det är det jag alltid sagt;)
Närå - bra fart. Bra pass. Ibland ändrar man under gång, och det brukar bara vara av godo.

11/9/07 21:53  
Anonymous Anonym said...

JO, Det och att det blev mörkt...

11/9/07 23:16  

Skicka en kommentar

<< Home