onsdag, september 12, 2007

Tandläkarångest

Igår eftermiddag åkte jag hem tidigt från jobbet för att jag var så himla trött och tung i huvudet. Väl hemma somnade jag direkt och vaknade inte förrän halv6. Då gick jag upp och hade en fotbollsträning för killarna. Efter det bar det av hem för att äta lite mat och TV innan sängen väntade igen. Det var oerhört skönt att sova ut. Hela familjen har varit trötta och haft ont i huvudet de senaste dagarna så det kanske är något som gått. Nu har jag inte haft någon huvudvärk direkt och det känns skönt.

Om det nu var någon bacill eller ångest inför det faktum att jag imorse skulle gå till tandläkaren, vet jag inte. Men efter tandis kände jag mig mycket piggare till sinnes. Det hade av olyckliga omständigheter dröjt fyra år sedan sist. Jag befarade att det var åtminstånde ett hål som hade uppstått. Men nu var det inga hål. Bara lite tandsten och blottade tandhalsar som penslades med flourfärg.

Ikväll hade jag tänkt att ge mig ut på ett kvalitets-pass. Om det blir intervaller eller back-pass vet jag inte. Kanske köra intervaller i Hålliform-spåret i Högdalen. Det är 800m långt och passar bra till intervaller med en minuts ståvila. Det får nog bli fem eller sex iterationer tror jag. Med två km uppvärmning och nedvarvning. That's a rather good plan, isn't it?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

-02 på våren var mitt senaste besök...

Vi är tydligen rätt lika där med.

Låter som en bra plan. Mitt huvud är avundsjukt, min kropp bara skrattar åt idén.

12/9/07 11:35  
Anonymous Anonym said...

hahaha... Är korppen seg eller? Du gjorde ju intervaller igår när jag sov.

12/9/07 13:07  
Anonymous Anonym said...

lite kanske...
Hittade en mördarbacke 400 meter hemifrån idag. 150 meter tufft uppför. Riskerar att bli 15 omgångar där imorgon.

12/9/07 16:59  

Skicka en kommentar

<< Home