lördag, september 15, 2007

Löpledigt

Igår var det vila på schemat... Nja, det finns inget fysiskt schema som jag tränar efter för tillfället. Min träning lägger jag upp efter hur jag känner mig. Som sagt, var det vila igår.

En av anledningarna till att jag vilade var för att jag hade lite ont i mitt underben. Området mellan hälsenan och vadmuskeln närmare bestämt. Det gjorde gott med vila men det är inte riktigt bra än. Så därför hoppade jag över träningen idag igen.

Planen var och är fortfarande att ge mig ut på ett terräng-långpass. Ca 20km eller så. Nu har jag skjutit upp det till i morgon istället. Det kommer bli mitt sista långpass innan Lidingöloppet.

Tanken har varit att ge mig ut till Lidingö för att springa de två sista milen på banan. Men vi får se. Eventuellt blir det två varv på Hellas istället. Det torde väl duga relativt bra som substitut.

Jag gillar Hellas mer och mer... Men blir lite sur på att de tar ut parkeringsavgift... Om man visste att det går till driften av gården och spåren så är det väl okej... Men jag misstänker att pengarna går någon helt annanstans. But the parking fee isn't that expensive, so what the heck, fine with me.