måndag, september 17, 2007

Tidplan

Såg i det PM som skickats ut inför Åland Marathon att starten går 08:30. FINSK tid. Det innebär 07:30 svensktid. Det är riktigt tidigt... Jag som i vanliga fall inte blir människa förrän sent på förmiddagen. Sen varnades det för vintertiden... Jag kommer aldrig ihåg åt vilket håll man ska ställa klockan. Har i bakhuvudet ett knep med utemöbler som ställs in på vintern... Vaddå, ska jag ställa in klockan? Men innebär vintertiden att det blir ännu tidigare, alltså 06:30 svensk nu-tid. Eller 08:30 Svensk nu-tid? Stor skillnad...

Hursomhelst är det tidig morgon. Jag som är van att springa på eftermiddag/kväll. För att vänja mig så har jag tänkt att börja gå upp tidigt och springa på morgonen innan jobbet.. Eller kanske till jobbet... Vi får se.

En annan egenskap på Ålands marathon är att de serverar dricka var femte km. Inte var tredje som i Stockholm. Jag kommer nog att börja dricka var femte km på mina träningspass för att vänja mig vid det. Å andra sidan kommer jag att ha vätskebälte på mig och är inte beroende av langning. There's so many things to think about...

7 Comments:

Blogger Jag är nästan som du said...

på våren ser man FRAM emot sommaren. Alltså ska man ställa FRAM klockan.
på hösten ser man TILLBAKA på sommaren. Alltså ska klockan ställas TILLBAKA.
(Såvida man inte redan har börjat se fram emot nästa sommar förstås, då hamnar vi i ett helt annat läge!) (Rekommenderas ej)

17/9/07 09:16  
Blogger Masse said...

Okej... så 0730 blir 0830... Det känns bra... Hoppas de byter vintertid i Finland samtidigt som i Sverige

17/9/07 09:23  
Anonymous Anonym said...

Det var en evinnerlig tur det. Jag är INTE morgonmänniska!

Nästa bryderi är frukost. Man ska äta 3-5 timmar innan start. I mitt fall 5 timmar, snarare än tre. 08:30 - 5h = 03:30.

Och strunta i frukosten verkar halvkorkat, innan ett marathon. Så det blir nog till att gå upp 03:30 - trycka i sig något - och gå och sova igen.

Men sedan var det ju det där med sömnen. Den är ju också viktig.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHG

17/9/07 10:00  
Blogger Masse said...

Jo, maten är nästa problem... Man kanske ska ta med müsli och fil upp på rummet och ta en rejäl laddning mitt i natten. Eller ska vi prata med Sirpa-Liisa i köket om vi kan gå ner och göra gröt?

17/9/07 10:09  
Anonymous Anonym said...

GLÖM DET!!!
Mitt kök är para öppet när jak står vid krytorna.Det petyder mellan 8 ja 10 på söndagar.
Terve!

17/9/07 13:46  
Anonymous Anonym said...

hahahahahhaaaaaa.....

Okej. Då vet vi ;-)

17/9/07 13:49  
Anonymous Anonym said...

Det verkar bli på rummet...
Sirpa-Liisa bråkar man INTE med.

Kan tänka mig en eller två energybars, eller Runekakor om jag hinner baka till dess. Det kan vara lättare att handha än mejeriprodukter.

Men upp mitt i natten verkar vara alternativet. Har ingen lust att ha 8 minuter bajjamajja efter 16 km. Om jag nu orkar dit - det vet vi ju inte än...

Om man inte får tag på en mikro. Eller kör Triangakök ;)

17/9/07 14:36  

Skicka en kommentar

<< Home