lördag, september 22, 2007

Nötkärnefrisk

Jag gillar att formulera nya ord med det mest geniala i det svenska språket. Ihopskrivning. Jag gör det kanske lite för ofta, men hellre det än djävulens påhitt sär skrivning ;-).

Nötkärnefrisk är väl inte det vanligaste ordet i svenskan och frågan är om det förekommit tidigare någon gång. Efter en snabb googling har jag hittat två tidigare förekomster. Nåja...

Kontentan är att jag är frisk som just en nötkärna. Jag har ingen aning om varför det just är nötkärnor som är friska.

Idag har jag tränat fotboll med mina 98:or. Det var en sådan underbar träning där de äntligen fattat fotbollens essens. Passningsspelet. Ljuvligt fint spel idag. Underbart.

Efter fotbollen var det dags att äntligen måla dragkroken på bilen. Det skulle gjorts någon gång under semestern. Imorgon ska jag tvätta bilen och laga den lilla rost som finns runt hjulhusen för att det inte ska bli värre under vintern.

Jag gör alltså allt annat än springer. Det är jobbigt att stanna hemma en sådan här fin dag. Den är som gjord för ett LSD-pass i Hellas. Den enda motivation jag får är ett nytt nummer av Runners World och surfning. Snart ska jag förövrigt lista länkar som är särdeles bra läsning.

Idag är det en vecka kvar till Lidingöloppet. Ska bli så rackarns kul... Jag har total frid i kroppen inför det loppet. Det viktiga är att ta sig runt på en relativt bra tid utan att ta ut sig alltför mycket. Ju kortare återhämtningsperiod efter LL desto bättre går det på Åland. And that's my main focus...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nöt som en friskkärna...

Själv är jag tung i kroppen. Tung, tung, tung.

Ska springa nu - vi får se hur det går...

22/9/07 16:34  
Blogger Masse said...

Tung kropp kommer att bli lätt efter några dagars vila... Håller tummarna...

22/9/07 16:40  
Anonymous Anonym said...

Låter bra att du är pigg och laddad inför loppet!

Själv har jag varit så dum, förlåt, jag menar genialisk, att jag äntligen anmält mig till Stockholm Marathon igen.

Ska bli sjukt kul. Både resan dit och loppet igen.

Lycka till med träning och lopp!

Ps. snart blir jag återigen bloggare. Håll utkik! :)

22/9/07 18:07  
Blogger Masse said...

Jag har koll på din länk och väntar med spänning på den nya bloggen.

Det var ett smart drag att anmäla sig till Stockholm. Jag tror det snabbt blir fullt!

22/9/07 18:39  

Skicka en kommentar

<< Home