torsdag, september 20, 2007

Fans skit piss och jävla möög!

Det är en rubrik som illustrerar Görel-älsklingens favorit-svordomsharang. (Allt ska sägas på skånska och jag misstänker att möög är något lokalt. Har ingen aning om vad det betyder.9

Nu har det som inte fick hända hänt!

Jag vaknade med nackspärr... Inte direkt katastrofalt. Vad värre är så ackomanjerades det med ont inne i halsen också...

Nu hoppas jag att det är bara vanlig snark-halsont. Jag har en tendens att ibland kunna snarka så mycket att halsen ömmar när jag vaknar... Vi får hoppas på att det är så...

Det som är tråkigt är också att jag narrade Niklas för att hans kropp skrev ut en brasklapp åt honom, inför Lidingöloppet, när han fick ryggsmärtor. Och jag önskade tillochmed att min kropp kunde göra det för mig... FÖRLÅT!!!! Jag ska aldrig utmana ödet igen... Men som man säger!

Be careful what you wish for. It might come true!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Just det! Nu vet du hur det känns...
Jag lider med dig, men konstaterar att det fortfarande är över en vecka kvar. Jag blev ju hängig innan halvmaran med ungefär samma tidsavstånd - och var sedan helt frisk redan på torsdagen. Så det är lugnt tror jag. Nacken tror jag är kopplad till förkylningen. Ledvärk, du vet.

Ta värktabletter, sov och vila, Echinagard kanske?
Sjävklart börjar jag få halsont, men än så länge är det bara psykiskt och sömnbrist. Pelle gillar att vara vaken från 04:30 ungefär - och väcker då sina tråååååkiga föräldrar...

20/9/07 13:10  
Anonymous Anonym said...

Nacken är definitivt ihopkopplad med halsen... Insida-utsida liksom.

Hängig och fryser... Faaaan... Men det hinner gå över... och gör det inte det så är det ingen fara på taket.

20/9/07 13:47  
Anonymous Anonym said...

Det är kanske så att din kropp inser att terräng är svårare än du mäktar med ;) 42 km på asfalt - ÄH. Vi riktiga killar springer i skogen - över rötter och stenar, genom tjärnar och träsk.

Se där - nu måste du springa. Jag kommer att håna dig hela vägen till nästa år annars.

Tänk på att det räcker med ett insmuget Vällingby Marathon för att jag ska komma ikapp. Om du ligger två LL bakom så blir det tufft ;)

Eller också är det inte en tävling? Eller, jo - det måste det vara, eftersom du inte missar en chans att klubba ner mig, he he.

Men det gläjder mig att du lär dig av proffsen hur man baissar en tävling. Det blir silvermedalj för dig på LL, tydligen ;)

20/9/07 20:40  
Anonymous Anonym said...

hahahaha.... Jag tänkte också på Vällingby... som en chans att komma två före... ;-)Jag springar bara LL som ett träningspass... hahaha...

Jag är fullt och fast medveten om att du springer fortare än jag. Och det rör mig inte i ryggen...

Och lite förvånad att du inte lyft fram det faktum att du redan har sprungit LL tidigare men inte jag... Det skulle jag påpeka så fort som möjligt.. hahahahahaaa...

20/9/07 21:13  
Anonymous Anonym said...

jaha... nu hajade jag det med silvermedaljen... sub2:15... Näää så långt ifrån det... Jag tänkte mer i linje med att du springer snabbare än jag och därmed får jag silver... Så borta är jag...

Jag tror att om du startar 10minuter senare så kommer du ändå imål före mig.

20/9/07 21:54  
Anonymous Anonym said...

Jag menar helt ärligt att vem som springer snabbast är oerhört underordnat. Det finns liksom ändå någon annan som är snabbare.

Antalet lopp slår fortfarande snabba lopp. Hellre 20 marathon, än ett under 3 timmar. För mig är det en större prestation. Det andra handlar ju om talang att springa fort. Som vi ju saknar ;) Men att klara av många lopp handlar om att vinna över sig själv - oavsett tider.

Jag säger det inte BARA för att det är synd om dig för att du är sjuk.

20/9/07 22:16  
Blogger Sten Berg said...

åhhh vilken ångest.
Hoppas det är en låtsassjukdom som går över nu genast.

20/9/07 22:46  
Anonymous Anonym said...

Bra... totally agree... Men visst vore det läckert med sub3:30? men när man kommit dit så tänjs gränserna... då är det 3:15... som jag tror är någon slags maxgräns för killar med kroppar som oss... Taxben och kulmagegener...

20/9/07 22:47  
Anonymous Anonym said...

Jo, vi är ju inte Allan direkt ;)

20/9/07 23:00  
Blogger Sten Berg said...

Men va fan. KJag vet att jag vaknar vilken dag som helst med stadig hydda. Så vänta ni bara.

21/9/07 17:56  

Skicka en kommentar

<< Home