onsdag, september 19, 2007

Backfartlek

Dagen började tidigt, tidigt. Nåja, för mina mått mätt i alla fall. Det var en kundfrukost på jobbet som jag deltog i. Mycket kul för övrigt! Tur då att det är repris imorgon.

I och med att dagen startade så pass tidigt så ringde mat&sov-klockan extra tidigt och tjugo över elva gick vi på lunch. Efter måltiden gick vi en sväng till Runners Store. De är ju verkligen superproffsiga där. Vi diskuterade lite om vilka skor som egentligen vore bäst för mig. Det är nog trots allt inte Asics 2120 utan istället Asics Foundation eller möjligtvis Kayano.

Det hela bottnar i att jag på senaste tiden känt att högerfoten viks inåt vid gång och en smärta på höger underben... (mest höger men även lite vänster, vänster ben är oftast starkast) Det tyder på en kraftigare pronering än vad 2120-modellen är byggd för. Vi kom överens om att jag skulle ta med mina gamla skor till affären så de får studera slitaget och dra vidare slutsatser från det. Vad skönt det är med personal som kan sin sak. Nog med reklam för Runners Store... Nej, bara en till... De ÄR verkligen bäst!!! För alla som bor ute i landet rekommenderar jag att ni tar tåget till Stockholm/Fjollträsk och går över gatan till RS-affären nästa gång ni ska köpa skor...

Hursomhelst, När jag kom hem så gav jag mig ut på en löptur. Nu är det mest kvalitetspass kvar innan Lidingöloppet. Idag hade jag tänkt att springa lite i backe. Kan passa bra inför LL. Efter en uppvärmning i Hålliform-torpets spår sprang jag uppför vägen upp på Högdalstoppen. Det är en asfalterad väg som slingrar sig runt toppen. Väl uppe på toppen är pulsen ganska hög. Det fick bli en ståvila där innan jag tog branten ner. Väl nere var det dags igen. Fyra gånger tog jag mig upp och ner. Efter fjärde varvet passade jag på att göra lite löpskolning med tågång och Molotov-steg. Därefter tog jag en svängs nedtrappning. Tyvärr var jag ganska ostrukturerad i min tidtagningsteknik så det blir inga bra tider på iterationerna. Jag lovar att bättra mig till nästa gång.

Något annat kul var att jag för säkert ett år sedan köpte ett par tajts av märket SOC som gav mig skav mellan benen och därför inte nyttjats sedan dess idag provades och kändes alldeles utmärkta. De är lite längre och tjockare än mina NewLine. It came in handy today!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

RS Rocks!

20/9/07 13:11  
Anonymous Anonym said...

Molotovsteget!! Det har jag inte sett på mycket länge. Ånej, nu gör han den spanska!

21/9/07 20:10  

Skicka en kommentar

<< Home