fredag, september 21, 2007

Bättringsväg

Idag har jag varit hemma från jobbet. Jag har sovit i princip hela dagen. Mitt halsonda har nästan helt försvunnit. Räknar med att det är helt borta imorgon. Men jag har varit rejält trött så någonting har pågått i min kropp. Nu på kvällen är jag mycket piggare.

Jag tror att denna sjukdag varit i princip till godo för min form. Jag har tillåtit mig att vila, och det ordentligt. Det hade jag nog inte gjort om jag hade varit frisk. Då hade jag gett mig ut på en löptur både idag och imorgon och kanske på söndag. Istället kommer jag att vila, vilket sparar kroppen och inte minst benen.

Planen är nu att, givet jag är symptomfri imorgon, på måndag ta en 8km-runda i 5:20-fart. På onsdag ta ett lättare 800m-intervallpass och på fredag en 5-km runda i 5-tempo för att väcka benen.

På lördag morgon kommer jag att ta en snabb-promenad innan jag gör mig redo att åka ut på Lidingö. Vad säger du Niklas, ska vi ta oss ut dit tillsammans? We have had a nice time before.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så klart vi ska, det går ju inte att ladda upp utan dig!

Vad passar dig bäst? Min bästa väg (som går att anpassa) är snabbspårvägen-liljeholmen-ropsten.

Ansluter du vid slussen, eller?

22/9/07 10:43  
Anonymous Anonym said...

Skönt att du är bättre, förresten ;)

Jag var aldrig orolig, det var därför jag glömde det i förra inlägget.

22/9/07 10:44  
Anonymous Anonym said...

Jo, slussen blir bra. Idag är jag frisk. Har tränat fotboll och målat dragkroken... Vila idag och imorgon.. pass på måndag... Fan va skönt!!!

22/9/07 14:57  

Skicka en kommentar

<< Home