måndag, september 24, 2007

Impulsköp

Jag hade ju varit på Runner's Store i förra veckan och pratat om att det var en överproneringssko jag skulle ha. Idag tog jag med mig mina skor och gav mig av på lunchen till ovan nämnda serviceinrättning. Fick springa på löpbandet med mina gamla skor och mycket riktigt pronerade jag kraftigt på högerfoten. Mina Asics 2120 gav inget stöd för foten.

Den eminenta säljaren kom då fram med tre (3) olika par skor som skulle kunna fungera bra. Och döm av min förvåning när ingen av dessa var en Asics-sko... Adidas-paret och Saucony-skon klämde över tån medan Nike-paret kändes mycket bra!

Jag tog på mig dem och sprang på bandet och såg att foten hade en helt annan vinkel i denna skon. Lite pjutt gnällde jag över att jag var i själ och hjärta en Asics-kille. Då plockade han fram flaggskeppet Kayano-skon. Den var lika skön att ha på sig men den gav inte lika bra stöd i videoanalysen, var 500:- dyrare och var vita.

Sagt och gjort... Det fick bli en Nike Air Structure Triax 10+. Kanske inte säger så mycket men så här ser den ut.

På den direkta frågan om jag skulle ha den på lördag fick jag rådet att definitivt ha det och att jag skulle avverka minst ett milpass innan dess. Vilken tur då att jag planerat ett sånt pass idag.
Det enda tråkiga är att jag är lite rinnig i näsan, men det hinner gå över till på lördag med rätt behandling. Huvudsaken är att det inte är halsont längre... Cause that's not good...

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra köpt! Du kommer att göra stora insatser i de skorna. Sitter de bara bra efter provmilen så kan du lite blint på dem!

De är bra på RS - har vi sagt det ;)

24/9/07 20:20  
Anonymous Anonym said...

Inga skor på torsdag då, antar jag?
Eller vill du ha dubbla par?

24/9/07 20:21  
Blogger Masse said...

Nej precis. Inga skor på torsdag... Och du får inte ens titta efter liknande skor...

De satt inte helt 100% efter provet. men tillräckligt bra för att ha fullt förtroende för dem.

24/9/07 20:28  
Anonymous Anonym said...

Jag är en bra kompis. Skulle aldrig pressa ner sådant i halsen på folk!
Nej, jag såg det - men lite compeed på det kan väl kanske lösa problemet?

24/9/07 22:21  
Blogger Sten Berg said...

Ärligt talat ganska vågat att dels köpa nya skor av ett märke jag personligen inte litar på och att sedan springa i dem redan nu på LL.
Jag är imponerad.

Kanske att man skulle överge sina japanska trotjänare och testa något amerikanskt någon gång.
Intressant.

26/9/07 14:19  
Blogger Puma said...

Ja. Det känns lite i hjärtat när man springer med annat än Asics. Och Nike till på köpet. Aj aj. Det svider än mer.

26/9/07 23:17  

Skicka en kommentar

<< Home