söndag, september 23, 2007

Rehabpromenad

Dagens sammansatta ord är; Rehabpromenad. (13 förekomster på Google.)

Kunde inte sitta still och bara låta det fina vädret skina till ingen nytta. En dag som var som gjord för att vara ute och motionera på. När det uppdagades att Görel-älsklingen parkerat bilen i Kärrtorp anmälde jag mig frivillig att hämta den. Det hade varit Handels-middag igår kväll och hon tog bilen till förfesten.

En powerwalk på nästan 6km med en fart på strax under 8min/km. Det känns att det är helt andra muskler som används på en PW än när man springer. Tex används höftböjarmuskeln på ett helt annat sätt än i löpning. Jag har en teori att man faktiskt kan bli snabbare löpare av att gå PW lite då och då. Kan det vara så?

Efter bilen hade hämtats upp tog jag bilen ner till Länna. Jag hade på känn att de hade rea på någon av sportbutikerna där. Min intuition svek mig dock. De hade sällsynt dåligt med löparsaker. Jag såg förövrigt att Stadium öppnat en webbutik. Tänkte att det kanske var billigare där än i Live-butikerna... Pyttsan... Kan kanske vara en bra idé om man bor 10 mil från närmsta sportaffär, men för oss andra som har 10 affärer inom en mil ser jag ingen anledning att nyttja webbutiken. Hittills har inget gått upp mot servicen på Runner's Store (som förövrigt har en ypperlig webbutik).

Som en gyllene avslutning på eftermiddagen fikade jag och Görel-älsklingen kaffe och nybakade bullar på balkongen. Hennes bak luktar gott, hennes bullar luktar inte heller så pjåkigt. Hahahahaha... I kill myself...

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

My good you're funny ;)

Sportbutiksbesök är väl kanske att rekommendera RS rea på fredag - i annan lokal än den vanliga. Tar man med fördel innan utförd från Ropsten för nummerlappsavhämtning. Min plan är att hänga på låset 10.00.
Annars brukar ju "mässan" vid utdelningen i alla fall vara något litet billigare än vanligt.

23/9/07 17:47  
Anonymous Anonym said...

My God, inget annat...

23/9/07 17:47  
Anonymous Anonym said...

jag vet! Har sett den också... det är bara det att jag inte kan hänga på låset... tidigast kl 5 kan jag komma dit...

23/9/07 18:09  
Anonymous Anonym said...

tjoho... redan på torsdagen kl 10, börjar outleten. Kanske kan hoppas på ett par asics foundation storlek 9½?

23/9/07 18:16  
Anonymous Anonym said...

Kan du definiera lite vad du jagar så kan jag titta efter det. Är det dojjorna som hägrar?

Är den på torsdag, alltså? Okej - jag åker väl dit då istället.

Trist det här med pappaledig ;)

23/9/07 20:51  
Anonymous Anonym said...

Men, ledig är väl inte hela sanningen. Det borde heta Pappa-inte-vara-på-jobbet.

Japp, det är dojorna som hägrar. Riktigt sugen på ett par nya...och enligt preliminära resultat är det foundation som verkar vara bäst för mig... Alternativt Asics Kayano.

23/9/07 21:04  
Anonymous Anonym said...

Maila mig en komplett lista på grejer så slår jag en signal i butiken i såfall.

Eller kan du själv om det är torsdag?

23/9/07 22:31  
Anonymous Anonym said...

ja, borde kunna på torsdag kl15. Det borde kunna finnas grejer kvar då... Annars är det ASICS Foundation eller Kayano, storlek 9½. Längre är inte min lista.

23/9/07 22:44  
Anonymous Anonym said...

Jag kollar och slår en pling om jag hittar dem.

23/9/07 22:58  

Skicka en kommentar

<< Home