tisdag, september 25, 2007

Dold humortalang

Det finns personer som slagit igenom på komediscenen med en underbar humor. Exempelvis så finner jag Malin Wollin, aka fotbollsfrun, fantastiskt rolig och underhållande. Hennes blogg finns här. Hennes humor är pubertal och elak. Fantastiskt roligt.

På marathon.se har jag idag hittat nästa stjärnskott på humorhimlen, fast jag är rädd att det blir bara ett framträdande. Anders Gärderud avslutar sin intervju (läs här) med att säga;

– Det bästa är att stå som åskådare strax innan Abborrbacken och säga till löparna att ”nu är det bara utför”. Det är kul att se hur de ser ut då.

Det är humor på allra högsta nivå... Det är jävulskt utstuderat elakt... I think a star is born...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är en gammal klassiker, som jag hört om kring Vätternrundan. Bansträckningen där torde väl vara mindre känd än LL:s Abborbacke och på VR sitter det folk de sista fem-tio backarna och hejjar med kommentaren "sista backen innan mål - ta i nu".

Efter tre-fyra stycken lär man hoppa av för att närmare studera hur många cykeldelar som samtidigt ryms i rektum på en normalstor smålandsbo...

25/9/07 14:27  
Anonymous Anonym said...

ojojoj... Jag kan redan se framför mig våndan i deras ögon när man kommer med en styrstång i högsta hugg.

25/9/07 14:34  

Skicka en kommentar

<< Home