tisdag, september 25, 2007

Skouppdatering

Dax för en lägesrapport på skofronten. Jag var förbi Runner's Store och förklarade att jag hade fått en blåsa på insidan av foten. Den eminente säljaren förklarade att de kunde bli så första gångerna. Han gav mig rådet att tejpa på det aktuella stället och "gå in" skorna. Innersulorna gås ner efter ett tag och slutar skava.

Okej... Så får jag göra. Jag kommer lyda deras råd och ha skorna imorgon hela dagen. Jag kommer dessutom att tejpa på aktuellt ställe i preventivt syfte. På Lidingöloppet kommer jag nog till och med ha på Compeed. Det kan man ju inte ha på en vanlig träningsrunda. Det är de alldeles för dyra för.

När vi ändå är inne på snålhet så har jag räknat ut jämförelsepris på skorna. Mina förra trotjänare kostade 70 öre/km. De nya hela 1kr/km. Now, that's a cheap hobby!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Och du räknar in kläder, pulsklocka, tävlingsavgifter, resor, hotellrum, sportdrycker, energigeler, salvor, copmeed, m.m. i kostnaden antar jag ;)

Skönt att det löst sig.

Compeed sitter kvar i en vecka om man får på dem rätt. Det kan det vara värt även i "vanlig" träning - eftersom det läker bättre.

Så nu ordinerar dr. Nix Compeed redan från idag. Annars bastu! Och inte bubbelpool...

25/9/07 21:04  
Blogger Masse said...

Sssch... inte så högt!

Det bästa är egentligen att springa så pass mycket att en valk bildas... Det är bättre än alla Compeed i världen.

Jag hade på min Compeed på bröstvårtorna på marathon. Det gjorde ont när jag försökte ta av dem, kan jag säga. ;-)

25/9/07 21:30  

Skicka en kommentar

<< Home