torsdag, september 27, 2007

Laddning

Nu har procenttalet stigit ytterligare känns det som... Frågan är om det inte är 95% nu.

Jag har psykiskt och fysiskt börja ladda för att springa på lördag. Jag har läst gamla Runners World och kolhydratladdat med Pasta Carbonara. Imorgon kommer laddningen att eskalera ytterligare i och med att jag åker ut på Lidingö för att hämta upp nummerlappen. Det, tillsammans med pastamåltider och lite annan inhandling ska få mig i rätt stämning.

Jag har pratat med Görel-älsklingen ikväll och lugnat henne. Hon är orolig att jag ska ge mig på något som kan skada min hälsa. Jag försäkrade henne om att om jag startar kommer jag att efter en mil ungefär känna efter om det är värt att fullfölja loppet. Det finns ingen anledning att slita ut sig under 3 mil om det inte känns bra. Och dessutom har jag också förklarat att jag på långa vägar kommer att gå för fullt. Jag siktar mer på en tid under 3timmar än en på 2:30. Det ÄR en stor skillnad i tempo trots att det inte låter så i hennes öron.

I benen börjar det pirra och studsa okontrollerat. Det är som om de känner på sig att det är dags att ge sig ut och springa. Det känns som om det kan bli riktigt kul. Om jag nu bara får tillfriskna till 100% och inte återfalla i sjukdom... Touch wood!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

98% är inte illa. "Virtually true" närmar sig med stormsteg.

Vi får se på söndag om det är så sannolikt att det kanske till och med nästan har hänt...

28/9/07 10:09  
Anonymous Anonym said...

jo... och procenttalen är bara brasklappar.. Som du sa tidigare så baissar jag duktigt och du var ju inne på Silvertid för min del...

28/9/07 10:15  
Anonymous Anonym said...

Appropå ingenting. Vad sägs om att sikta på Ropsten vid 11-snåret? Slussen vid 10:45 ungefär då. Vi kan väl ses på plattformen vid första vagnen - så slipper vi pricka ett exakt tåg.

28/9/07 10:19  
Anonymous Anonym said...

Det blir bra... Slussen kl 1045 längst fram...

28/9/07 10:42  
Anonymous Anonym said...

Hoppas allt går bra! Angående det här med träning och sjukdom.. ont i halsen är ju ett no no, men vad räknas till ont i halsen? Om man har rejält eller är det okej om man känner av yttepytte när man sväljer? Någon som vet?

Håller tummen hursomhelst!

28/9/07 16:23  

Skicka en kommentar

<< Home