måndag, oktober 08, 2007

Helgarbete

Det ironiska hände, att när jag var på torpet och slet med höstbruket och samtidigt oroade mig för att jag skulle ha ont i foten så spontanlagade sig foten. Det blev bättre och bättre ju längre dagarna gick och ju mer jag arbetade. För att citera Karl Bertil Johnsson:

"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och utgör också den grund varpå samhället vilar."

En av sysslorna var att cykla hem en cykel som blivit kvar hos Annika på Solbacken. Jag hade lite ångest att den milen skulle vara en pina att cykla med foten. Men jag kände ingenting. Det inspirerar mig att ikväll, efter veckohandlignen, gå till simhallen och sätta mig på motionscykeln för ett pass. Jag tänkte även prova på trappmaskinen när jag ändå är där. Vi får hoppas att det går bra.

Första löppasset tänkte jag prova på på onsdag. Då skulle det i så fall bli en 8km-runda... Med möjlighet att förkorta respektive förlänga beroende på hur det känns i foten.

Jag hoppas verkligen att det fungerar. But I won't risk anything.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Arbete befodrar hälsa och välstånd MEN förhindrar många tillfällen till synd"! var din morfars älsklingscitat, apropå citat.

8/10/07 09:40  
Anonymous Anonym said...

Eftersom det blir dramatiskt bättre hela tiden så borde det inte vara något bekymmer med att hitta tillbaka till storformen till Åland.
Tre långa veckor kvar...

8/10/07 10:19  
Anonymous Anonym said...

jo, varav en veckas uppladdning återstår 2veckor... Varav en veckas lugn start för att inte riskera något. Återstår en vecka... Tjohoooo... en hel veckas träning inför Åland Marathon... 3:30 känns långt borta. Få sikta på sub4...

8/10/07 10:23  
Anonymous Anonym said...

Närå - du glömmer att det är platt och perfekta yttre omständigheter. Som vanligt när jag springer...

LL-06, varmast på 40 år
SM-07, nästa varmaste genom tiderna
LL-07, blötaste på tiotalet år

Man ser ju tydligt att trenden går emot perfekta förhållanden. I alla fall om det är slumpen som styr.

Jag minns Allans beskrivning av diskussionen på startlinjen med en annan löpare. Berlin är betydligt snabbare än SM. Och Åland är nog kanske till och med snabbare än Berlin. Så sub4 är alldeles för lågt ställt, tror jag.

Jag får väl knyta fast dig i en sele och släpa dig i 4:50-tempo ;)

(Det kommer som vanligt att sluta med att du kommer i form och jag tappar den under de kommande veckorna...)

8/10/07 10:27  
Anonymous Anonym said...

risken finns... Det kan gå riktigt fort bara benet håller... Har bestämt att köra med knälånga compression-strumpor. Tror det kan hålla ihop blodkärlen bättre...

Jag har ganska bullrig fotisättning som jag måste jobba bort... Det är varje isättnign som slår sönder blodkärlen i benet tror jag... Det är min högst lekmannamässiga teori...

Måste trycka i mig mer gel också under loppet... Det räcker nog inte med en varje mil. Det tryter då på sista milen...

8/10/07 10:40  

Skicka en kommentar

<< Home