onsdag, oktober 03, 2007

Blodansamling

När jag kom hem idag och tog av mig stödstrumpan såg jag att fotleden på högerfotens insida var svullen och lite blåaktig. Jag drar mig till minnes att jag blev blå om fötterna efter Stockholm marathon i somras. Det var som om ett antal små blodkärl spruckit under loppet och blodet stampats ner i foten och bildat en svullnad med blåton. Nu känns det likadant. Jag tror i och för sig att det kan vara så att dagens blodansamling satt sig någonstans i leden vilket medfört att det blivit svårt att gå åt något annat håll än rakt fram.

Emellanåt känner jag inte ens av smärtan. Och ibland gör det så ont att jag knappt kan gå. Märkligt fenomen! Jag är hursomhelst ganska övertygad att denna "skada" inte kommer att påverka mina förberedelse inför Ålands marathon ett dugg... Jag har nämligen räknat med konvalescens hela denna vecka... Först på måndag har jag tänkt att ge mig ut. Visst hade jag hellre sett att jag skulle kunna träna redan i denna vecka och få lite extra effekt.

För övrigt har jag inhandlat springstrumpor idag. SVARTA!!! För vita strumpor är inte vita speciellt länge. Två par Seger ultra thin för 150pix på Team Sportia i Pub-huset. That's a bargain if you ask me.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Riddar Blåfot och gladiatorn på nya äventyr. - Snart på en landsväg nära dig.

4/10/07 12:04  
Anonymous Anonym said...

jajamensan... Snart är det dags för en turné dessutom...

5/10/07 08:52  
Anonymous Anonym said...

Utlandslansering. Det är inte illa det!

Jag gillar vita strumpor :(

5/10/07 09:10  
Anonymous Anonym said...

jag föredrar också vita strumpor... Men det är fräschare med svarta... det ser fräschare ut i alla fall...

5/10/07 09:35  
Anonymous Anonym said...

Det är ju så...
Mina favoriter är ett par Segerstrumpor som har svarta och grå detaljer (tå, häl etc). De är vita i känslan - men utan det solkiga som är oundvikligt.

Men jag minns inte var jag köpt dem...

5/10/07 09:40  
Anonymous Anonym said...

Det vet jag... Du köpte dem i fjällen... Jag är lite synsk ibland...

5/10/07 09:47  
Anonymous Anonym said...

Damn it vad du minns grejer. Jag börjar tydligen få Alzheimers. Minns inte ens att jag köpte strumpor i fjällen...

5/10/07 10:37  
Blogger Masse said...

men jag minns inte det. Det bara dök upp i mitt sinne... jag är synsk... Saida is my middle name...

5/10/07 10:44  

Skicka en kommentar

<< Home