fredag, oktober 05, 2007

Mörker

Ikväll provade jag att springa lätt på foten och det var ingen succé. Vid varje steg kändes det i foten. När jag belastade foten i sidled gjorde det direkt ont.

Det verkar som om det blir en lite längre återhämtning än vad jag hade hoppats på. Nu hoppas jag att jag åtminstone kan träna en vecka innan Åland. Annars är det inte någon vits att ens hoppas på en bra tid.

Det kanske märks att jag är lite pessimistisk nu. Det är en molnbank av mörka tankar som svept in över Ålands landsbygd. Som det känns nu är jag glad om jag kan starta. Men jag vet också av erfarenhet att det blir alltid mycket bättre än vad man tror i de mörkaste stunderna.

Det gäller att hava förtröstan och härda ut, för det vänder och efter helgen kan jag säkert springa. Det gäller bara att den inflammation jag har i fotleden lägger sig... Precis som jag ska göra nu för imorgon bitti åker vi till torpet för en arbetshelg. Det ska bli bra väder och det underlättar när man jobbar ute...

See'ya after the weekend, folks!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänk dig för nu och träna inte skadad. Du vet hur det slutar...

Gå till en naprapat, eller sjukgymnast. Det kan i alla fall ge en hint om återhämtningstiden och kanske förkorta den i bästa fall.

5/10/07 22:21  
Anonymous Anonym said...

jag tänker inte träna skadad... går och kollar upp mig om det inte blir bra efter veckan...

5/10/07 22:22  
Anonymous Anonym said...

huvudsaken är väl att du kan ta dig till sipsfabriken!

5/10/07 22:36  
Anonymous Anonym said...

Ta det lugnt nu och krya på dig. Jag ska också till Åland, så vi ses där!

7/10/07 12:07  

Skicka en kommentar

<< Home