tisdag, oktober 16, 2007

365 dagar

Den 17 oktober 2006 startades denna blogg. Som ett verktyg för mig att skriva av mig mina funderingar och som en träningsdagbok. Det första inlägget handlade om att jag hade anmält mig till Stockholm marathon 2007 och tanken var att bloggen inte skulle överleva efter marathon, även om jag gjorde det.

Men bloggandet blev ett gift och sedan starten har jag skrivit 312 inlägg och haft 19690 besök enligt den mycket ointelligenta besöksräknaren som inte installerades direkt, utan någon månad senare. Många, många av dessa 19690 besök är av mig som gått in för att se om någon lämnat en kommentar på min blogg.

Under året har bloggen skapat ett antal nya bekantskaper och en djupare vänskap. Det är framförallt Niklas som bidragit till min överlevnad på bloggen och inom löpandet. Vi har under året startat Stockholm marathon, Stockholms halvmarathon och Lidingöloppet tillsammans och tränat tillsammans ett par gånger. Nu åker vi ut på Ålands hav för att anta utmaningen att springa Ålands marathon i nästnästa helg. Det kommer bli kul, men absolut ingen semester. Men en öl på hemvägen kan man nog klämma.

Adressen till bloggen är stockholmmarathon2007.blogspot.com. Det har retat mig att jag var så korkad och satte årtalet i adressen. Det är i och för sig väldigt lätt att ändra men det innebär en del obesvär för alla som har satt min sida som favorit, så det får vara. Vi får se om jag kanske byter distributör av bloggen för denna är riktigt usel på att hantera bilder och det är tråkigt.

Titeln är nu och kommer alltid att vara 42195. Det magiska talet. Subtiteln var från början "Min väg mot Stockholm stadion" men efter att jag nått målsnöret lades "and beyond..." till. Det är lite typiskt för denna blogg för jag avslutar alla mina inlägg med ett engelskt uttryck. Det var något som skedde av en slump och har bara fortsatt. Andra språk som tyska, franska och finska har gjort gästspel.

Mitt nick på Puls.se och ofta här på 42195 är MGK. Det är väl ingen hemlighet att det står för Mats Göran Karlsson.

That's who I am, but who are you? Let me know!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

kände att jag skulle kunna skriva nåt riktigt tramsigt här, men jag avstår. Jag är ju trots allt 40+.

16/10/07 12:20  
Anonymous Anonym said...

med råge dessutom. ;-)

16/10/07 12:26  
Anonymous Anonym said...

Jag är under 40.
Med råge ;)
Men tramsar inte jag heller...
Jag är ju redan omnämnd i texten.

Niklas, "Nix".

16/10/07 16:01  
Anonymous Anonym said...

också du med råge ;-)

16/10/07 16:07  
Blogger Sten Berg said...

Tack för din blogg! Tycker mycket om den. Minns när jag själv började blogga, långt efter dig, jag läste din och fattade ingenting, det var typ ett inlägg med intervalsiffror tror jag. Nu älskar jag intervallserier, det är det finaste jag vet nästan.

Hoppas din blogg fortsätter i många många år till. Den är verkligen ett ljus i min ljusa löpartillvaro.

Tack!
Allan, under 40 i kroppen, under 20 i huvudet!

16/10/07 22:33  
Anonymous Anonym said...

Vilka läser den här bloggen?
Jo, jag brukar besöka sidan.
Vem då?
Öh, 30+, sub40 (men inte på milen), gjort bla klassikern och Lidingöloppet, svensson-liv i söderförort. Och vill komma med denna "teaser" från marathon.se http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=9236. Listan innehåller 10 utmaningar, och om man redan gjort SM och LL så är nummer tre att fullfölja Björklidens bergsmara! Mitt råd till en förstagångslöpare är dock att börja med mellan-banan. Fem mil på två dagar kan vara nog så tufft i den terrängen... (Och se även www.bamm.nu)
/Vilse

17/10/07 08:32  

Skicka en kommentar

<< Home