torsdag, oktober 18, 2007

Läkarundersökning

Idag var det dags för det andra uppföljande möte på företagshälsovården. Första bestod av provtagningar och sånt. Det andra som jag hade idag var med en läkare. Alla mina värden var helt normala och alla såna kolesteroler var på bra nivåer.

Det enda som hon tyckte var lite för högt var min vikt. Jag är alltså 179cm med en vikt på 83,1kg (imorse). Hon tyckte att jag skulle börja springa lite...

HAHAHAHAHAHAAAAAA!!!!!

Jodå! Så var det! Jag berättade att jag sprang runt 40-50km i veckan i snitt... och att jag om en vecka skulle springa mitt andra marathonlopp.

Hon tyckte att jag som sprang så mycket borde väga mindre... Jo, det kanske man kan tycka... Men inte jag... Visst, ingen vore gladare än jag om jag gick ner ett par kilo. Men BMI mellan 20-25 ska vara normalt och jag ligger på 25,9. Normal skulle innebära 64-80kg. Pyttsan att 64kg är mer normalt än 83. Det är riktigt magert med 64kg. Jag skulle uppskatta att med min kroppsbyggnad är en normalnivå 75-78kg. Då är det inte mycket underhudsfett kvar... och till det spannet är det bara 5kg. Något jag tappar på en månad om jag lägger om träningen och kosten.

And I will do that soon!

8 Comments:

Blogger Jag är nästan som du said...

gud så löjligt. Bry dig inte om sånt trams.
Undrar just vad hon skulle ha sagt om mig?

18/10/07 16:45  
Blogger Jag är nästan som du said...

Det vill jag inte veta, förresten.

18/10/07 16:45  
Anonymous Anonym said...

Men hon såg lite skamsen ut när jag avslöjade det...

18/10/07 16:51  
Blogger Sten Berg said...

Läkare!
Hohojaja, umgås själv alldeles för mycket med dem (i jobbet). Har inte hitills träffat en enda som tycker det är sunt att springa så mycket som vi gör.
Kanske har de rätt, men jag betviblar det faktiskt, man måste se till någon form av alternativkostnad. Vad hade kostnaden varit att inte springa om ni förstår hur jag menar.

18/10/07 17:04  
Anonymous Anonym said...

Amen, herrguuuuuud. Att bara titta på BMI är pinsamt. Okej att vi inte är pinnsmala du och jag, men vi passerar väl ändå DET nålsögat, med tanke på vad benmusklerna ändå bidrar med. Midjemått, fettprocent m.m. säger otroligt mycket mer.

Karelins BMI som jämförelse... Jävla fetto kort sagt. Kan hon inte säga det till honom. Och kan inte jag få titta på.

Och såklart har vi samma mål med vikten också. Klart vi har, för vi är ju egentligen samma person...

18/10/07 21:06  
Anonymous Anonym said...

Vi är resultatet av ett ondskefullt genetikexperiment... Det var celldelning och kloning innan de ens uppfann uttrycken...

18/10/07 21:23  
Anonymous Anonym said...

Fy för den rackarns läkaren. Tur för henne att hon såg skamsen ut :)

18/10/07 21:29  
Anonymous Anonym said...

Men det är inte så farligt... Om man ser på mig kan man knappt tro att jag tränar så mycket... JAG har gjort samma bedömning som hon tror jag...

18/10/07 21:33  

Skicka en kommentar

<< Home