måndag, oktober 22, 2007

Intressekonflikt

Det pågår flera krig i världen just nu. Ett av de minsta och färskaste är kriget mellan mitt psyke och min kropp. Min hjärna vill jättehjärna;-) springa marathon på söndag men mina ben vill absolut inte göra det. De har strejkat och orsakat en smärta i smalbenet bara för att slippa.

Själva slagfältet är i magtrakten som lever runt riktigt mycket...

I min planering finns ett intervallpass idag. Men det får stå över. Eventuellt en lättare löptur istället. Det är ingen bra idé att anstränga sig för mycket.

Det är en försiktig diplomati som utförs. Det daltas med benet men medlaren är partisk med hjärnan...

Just give peace a chance!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mina ben är alltså smartare än dina ben, eftersom de klagar hela tiden...

Du baissar ;)

Magen kommer igång lagom till Vitargokuren som startar på torsdag...

Min mage har faktiskt också lite svårt för Voltaren. Blir risig och får ont av acitylsalicylsyran. Har dock inte hittat någon alternativsalva - så jag kan inte hjälpa dig mer än så.

22/10/07 11:50  
Blogger Masse said...

Mina ben baissar och mitt huvud haussar.

Vitargokuren startar för mig också på torsdag. Men jag kör lugnt med den. Jag ska köra mycket sportdryck som uppladdning...

22/10/07 11:53  
Anonymous Anonym said...

Skippa intervallet tror jag är en bra idé. Det börjar bli för tätt inpå. Kör 8 km i 5:30-tempo och bara njut av hur sjukt bra form du är i!

22/10/07 12:08  
Anonymous Anonym said...

jo, det är just det... Jag tror att formen inte är så bra längre... ;-)

Nä, jag tror inte att jag får bättre ork av passet ikväll, så det får stryka på foten.

22/10/07 13:02  
Blogger Sten Berg said...

Det märks att det är nära nu.

Jag vet precis som du att det blir PB va?

22/10/07 18:13  
Anonymous Anonym said...

PB? Självklart! Det gamla ligger på 4:19:16. Och det är inget att hänga i granen. Skulle gärna se ett nytt PB med mer än en halvtimmes marginal. Eller varför inte med en minut per km. Det vore nice!

22/10/07 18:36  

Skicka en kommentar

<< Home