torsdag, februari 08, 2007

Klockstrul igen

Hade detta varit en serietidning hade det nu stått #¤%¤§&#£$. Men nu är det en blogg och då får jag svära på riktigt... Jävla, fan, skit, helvete, etc.

Idag var jag riktigt uppladdad att gå ut och springa fort på tempolöpningen. Efter drygt två km tittade jag på klockan på mobiltelefonen. Jag har ju ingen klocka som man kan ta tid med så jag är tvungen att använda mobilen. Det hade gått snabbt och jag kände mig fräsch så jag fortsatte i ett ganska högt tempo. Efter ytterligare nästan två km tittade jag igen. DÅ upptäckte jag att jag hade råkat stanna klocka efter första tittningen. Jag satte igång klockan igen och fortsatte tidtagningen. När jag kom hem så stod klockan på 29:18. Efteråt kollade jag på Google Earth hur långt jag hann på det. Det var 5,9km och det ger en uppmätt snitthastighet på 12,08km/h. Nu är hela rundan som jag sprang idag 8,1km och det skulle det medföra en tid på ca 40:10 om jag höll samma fart även under den omätta sträckan... Det är nog så att jag sprang fortare under den biten, men det får vara. Det är det närmaste sanningen jag kan estimera och då får det stå så i min träningsdagbok i all evighet.

Det har under de senaste dagarna förts en liten men ganska hetsk diskussion på puls.se om sifferexercisens hämmande inverkan på löpglädjen och att man kan bli slav under siffrorna. Jag är, och har troligen alltid varit, statistiker och kan inte leva utan att hålla koll på det mesta i tabellform. Jag mår fysiskt dåligt av det missöde som hände idag. Tabeller och sifferexercis är löpglädje för mig. Sen terroriserar jag inte allmännheten med mina tabeller men det är ju en annan sak. :-) But I will gladly show them if someone is interested...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att du inte terroriserar beror på att du inte har din 305:a än ;)

Trist med haverier - jag är samma statistiknörd jag - så jag lider med dig. Jag kallades ju inte "king of pivot" av mina förra kollegor för inte...

8/2/07 21:02  
Blogger Masse said...

det är inte kul längre... vill ha en 305a nu... hahaha..

8/2/07 21:14  

Skicka en kommentar

<< Home