onsdag, februari 07, 2007

Hamstermil

Kände inte för att klä på mig en massa kläder och ge mig ut idag. Det fick bli Högdalshallen istället och en mil på löpbandet. Det var riktigt fuktigt och varmt i gymmet idag så jag svettades som en lite gris. Den lilla tvättlappen var genomblöt av svett.

Det var ett pass som i övrigt kändes bra, det var inga som helst problem att hålla farten. I schemat står det att man ska göra milen på 53-58 minuter. Jag sprang den på 53:55 ganska komfortabelt.

Jag bara hoppas vid Gud att det blivit lite varmare tills på söndag så jag slipper löpbandet på långpasset. Jag skulle förmodligen bli galen om jag var tvungen att springa två mil på löpbandet. Istället ska jag nog springa till marathonrundans hela första varv. Det var nästan exakt två mil senast jag sprang den. Och det var den 30/9 och jag sprang sträckan på 115 minuter. Det borde inte vara några problem på söndag heller, trots att det är betydligt kallare och man har mycket mer kläder på sig. Enligt schemat ska man göra det på 100-126minuter. Så jag får väl hålla igen. Det är ju trots allt inte nu man ska prestera bra tider på de längre passen... That day will come soon, anyway

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Damn, jag blir sugen på att ta rygg på söndag. Är dessvärre på landet eventuellt - men det är inte färdigdiskuterat än.

När på dagen springer du ungefär?

8/2/07 09:47  
Blogger Masse said...

Det vore kul... Vet inte när... Typ 1 eller så?

8/2/07 10:02  

Skicka en kommentar

<< Home