tisdag, februari 06, 2007

10 grader kallt

Brrrrrrrrrr.......

Fotbollsträning som vanligt idag... Efter det klädde jag på mig löpkläderna med vindbyxor och shorts utanpå tajtsen. Dubbla långärmtröjor, handskar och tjockmössa... Tänkte att jag skulle se om tre km uppvärmning skulle göra mig varm. Om inte så skulle jag bara ta en 5km-runda, men några hundra meter före 3km-pinnen kände jag att jag endast var lite kall om nacken... Så jag fortsatte på min 31 minutersfartlek- Det var kallt och det kändes i lungorna när man skulle ta snabbare sektioner... Trots detta kom jag 5730m på 31 minuter. Det känns bra med tanke på kylan och de bylsiga kläderna. Nedtrappningen blev lite av en paradox. Jag var tvungen att köra på annars skulle jag frysa. Och jag höll faktiskt en högre fart på nedtrappningen än på fartleken. De 2540m hem gick på 13:40.

Det var en härlig känsla att springa i kylan. Nästa gång ska jag ta en polo på mig så att nacken inte blir kall så jag får nackspärr. Now, we don't want that to happen, do we?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lattjo - jag fick också nackspärrskänning av dagens pass...

Kul det där med nedvarvningen. Tänk dig i maj - en skön dag, +15 grader. Jag kommer att springa så långt hemifrån jag kan, bara för att få promenera hem efteråt. I bara shorts och t-shirt!

Vinter är kul. Jättekul.

Skönt att se att du tröskar igenom kvalitetspassen utan att gå i däck igen!

7/2/07 08:59  
Anonymous Anonym said...

kan inte du gå och bajsa på dig!

7/2/07 13:39  
Blogger Masse said...

Hej Viktor...
Visst kan jag det... :-)

7/2/07 13:59  

Skicka en kommentar

<< Home