söndag, februari 04, 2007

Formbesked


Idag var det 11,3km runt Örby/Stureby/Gubbängen/Högdalen ikväll gick det lätt och med en rejäl studs i dojan. Tiden blev 58:20. Den farten har jag inte haft på ett distanspass sedan början av december och sedan dess har jag haft tre kortare sjukdomsuppehåll. SKÖNT att farten kommer tillbaka...

Igår blev jag ohyggligt omsprungen när jag var ute och sprang. Det fick mig att inse att man fortfarande är en glad motionär. Det stora som skiljde oss åt var att trots att vi hade samma frekvens på benen så tog han martinstenmark-kliv. fotnot: Martin Stenmark har under hösten haft en listetta som heter sjumilakliv. Det fick mig att fundera att om man kanske skulle försöka att sträcka ut varje steg lite grann. Om man tar 10% längre steg och lika ofta så borde farten öka med 10%... Idag försökte jag mig på detta under långa delar av passet. Det medförde att de första 3,5km hade jag en medelfart på 12,5km/h. Det gav en go känsla att det inte är omöjligt att tänja ut löpsteget och öka farten. Nu är målsättningen att träna på att klara den farten i längre än 3,5km. Det ska nog inte vara några problem att klara en halvmara i den farten till sommaren.

Imorgon är det vila och det är kanske bra eftersom det även är jobbresa till Härnösand. Here sneezed duck.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

var det idag du skulle flyga från bromma till arlanda? lycka till med det!

5/2/07 11:16  
Anonymous Anonym said...

gött med fart! Skönt att du är tillbaka i gammal god form

5/2/07 19:17  

Skicka en kommentar

<< Home