torsdag, februari 01, 2007

8km halvhalka

Idag var det favorit i repris... Det börjar bli lite tjatigt med 8km-rundan snart. Måste nog hitta en ny runda istället för min vanliga runda runt Örby/Bandhagen/Högdalen.

Efter en helt hysterisk dag på jobbet hoppar jag i kläderna och ger mig ut på rundan. Otroligt skönt att få rensa kropp och själ på slaggprodukter. Passet gick på 41:15 idag... Men då är det bara 7891m långt. :-)

Imorgon är det ledigt och på lördag är det testpasset med 800m intervall som man ska göra några gånger under schemats gång. Får se om det är springbart på Farsta IP. Håll tummarna att det är det... Annars får man väl kanske försöka sig på det testet på löpband... Det är ju lite fusk för man får hjälp med farthållningen. Men vi får se hur det blir.

Förövrigt kan jag meddela att jag längtar efter att få köpa en GF305. Såg att det finns att köpa i Sverige för 2800:- Hmmm... undrans om de tar Amex... Worth investigating...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Samma problem här - jag hoppas på Stora Mossens IP. Jag sprang förbi Kristinebergs IP häromdagen, och det var inte direkt snöfritt...
Annars letar jag upp ett hyggligt flackt parti och låter klockan styra.
Jag körde faktiskt mot klockan även senast på banan - för att jag anade att det här problemet skulle kunna uppstå och jämförbarheten blir ju större på det sättet.
Nästa testpass är jag förövrigt i Tänndalen - och då hoppas jag att det INTE är snöfritt där ;) Och någon löparbana lär jag ju inte hitta heller...

1/2/07 22:04  
Blogger Henrik Hallberg said...

En 305:a skapar onekligen helt nya möjligheter att improvisera pass (och därmed slippa traggla samma runda om och om). Dels vet man precis hur långt man sprungit när man kommer hem, men den kan även hjälpa en att hitta tillbaka om man sprungit vilse!

2/2/07 14:59  

Skicka en kommentar

<< Home