tisdag, januari 23, 2007

Snöfartlek

Som trogna läsare har ni redan läst hur trist jag tycker att det är med Fartlek på löpband... Därför bestämde jag mig att åtminstone prova att springa i snötäcket... På cykelbanorna är det packad snö som underlag.

Klockan var ungefär 20 och direkt efter Adrian-8s fotbollsträning. Näringsintaget var inte det bästa med en knäckemacka två timmar före start. Precis när jag skulle ut, lade min klocka av och det piper fortfarande efter 2:30 timme och man kan inte stänga av den. För att inte helt bli tokig ligger den under en kudde i Teodor-12s rum.

Det var helt magiskt att ge sig ut på uppvärmningen. Snön föll sakta och det var två minusgrader i luften. Det packade snötäcket gick bra att springa på utan broddar. Det släppte lite ibland men det var inget som störde. Uppvärmningen på 3 km gick på 17:20. Efter lite stretch fortsatte jag på Fartleken. Eftersom jag inte har direkt koll på var 6km-pinnen står så håller jag på i 31 minuter... Enligt Google Earth hann jag 5730m i snön på den tiden... Jämn fart tycker jag... Nedtrappningen blir 400m kortare än schemalagda 3km. Och den gjordes på 15:10.

Min klocka... Görel-älsklingen sa att när det gäller min löpning så får jag köpa vad jag vill, bara vi har pengar. Efter februarilönen köper jag en GF 305... That's for sure...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kan det ALDRIG bli februari, så att du kan få en klocka! Du är värd den tycker jag.

Skönt att den gamla rasat, så att du "måste" ha en ny...

Bra jobbat i snön - kan inte vara alldeles lätt utan dubb.

24/1/07 10:03  
Blogger Andreas Ericson said...

Bra jobbat!

Springer själv enligt 3,5h-programmet och det är grymt kul att läsa om dina ansträngningar.

Min fartlek igår var dock den sämsta hittills. Var helt stum på slutet. Ska bli intressant att se hur jag klarar en vecka med 5 löppass. Så mycket har jag aldrig sprungit.

Lycka till med fortsatt träning!

24/1/07 12:10  

Skicka en kommentar

<< Home