söndag, januari 21, 2007

Radiosportsinslag

Jag hörde just på Radiosporten och de rapporterade följande:

"Det rapporteras idag att den Högdalsbaserade marathonlöparen Mats Karlsson har siktats på ett löpband i högdalshallen för första gången sedan han insjuknade i den mystiska svullnaden i halsen. Ryktet går att han vid några tillfällen varit nära att lägga av sin hårdsatsning inför Stockholm Marathon på grund av sin sjukdom. På en direkt fråga från Radiosportens utsände svara Mats som vanligt mycket kryptiskt... "Jag, lägga av? Jo, när helvetet fryser" Vad han vill säga med det kan man bara spekulera i men han sågs kliva av löpbandet efter en timme exakt. Då hade han sprungit 10,54km och såg oförskämt fräsch ut. Kan det vara så att han på förhand valt att inte springa hela 16km-passet som ju ändå är det första passet på en vecka?

När vi bad Mats att kommentera den lägre träningsdosen svarar han: "Det kändes bra idag och jag fick de svar jag ville ha. Det känns att man inte sprungit på en vecka men benen kändes ändå väldigt fräscha... Jag hade studs i dojan idag", fortsätter han och avslutar med, "att på tisdag är det fartlek om 12km"...

Och nu till something completely different...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra upplägg! Smart att inte ta hela långpasset idag. Skönt att du är igång igen.
Själv hade jag dubbat, rattmuff och rimfrost i skägget på dagens runda. Men det gick faktiskt över förväntan att springa - en eloge till snöröjningen i stan!

Och kul skrivet!

21/1/07 22:24  

Skicka en kommentar

<< Home