söndag, januari 14, 2007

Snöstormspass

Sist i snöstormspass står spass och det betyder roligt på tyska vilket det inte alls var idag... Med regnet strilande gav jag mig ut för att mötas av en snöstormsfront (motvind dessutom) på Magelungsvägen... Enligt det schema jag följer så skulle jag springa ett långpass idag men med tanke på att jag är nyfrisk, barnvakt och vädret så bestämde jag mig tidigt för att ta det lugnt idag... Det fick räcka med 8km runda runt Örby/Bandhagen/Högdalen... Mycket på grund av väder/vind och nyfriskheten blev det en hög tid. 44:15 tog rundan som normalt ligger runt 40-41 minuter... Men som sagt, förutsättningarna var inte de bästa.

Tidigare idag såg jag Polisen slå ett gäng killar från Järfälla... Alltså Polisens basketlag... Som Teodor-12 spelar i. När det var en minut kvar av matchen gör Teodor de sista två poängen och tar tre returer för att Polisen ska vinna med 37-35... En matchvinnare i familjen alltså... :-) I'm a proud stepdad...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skönt att kroppen svarade bra. Det blir bra med en lättvecka för dig nu - så kommer du ikapp helt och hållet.

14/1/07 21:07  

Skicka en kommentar

<< Home