tisdag, januari 09, 2007

Onsdagspass på tisdagen

Ikväll är det fotbollsträning med mitt fotbollslag. Det är pojkar födda 98 i Högdalens AIS som jag är tränare för. Det är verkligen kul, men ibland får man stuva om i planerna lite.

Ikväll var det tänkt att jag skulle fartleka lite... men det blir ingen tid till det och jag ville inte fartleka nu på morgonen (Känner mig inte så fartlekig kl06:00). Därför la jag onsdagens 8km-pass idag på morgonen och så tar jag fartleken imorrnkväll... Smidigt va... Man får inte vara inflexibel... Då kan man bli byråkrat... :-)

Det var en helt vanlig morgonrunda på 7981m runt Örby/Bandhagen/Högdalen. Den skulle enligt schemat ta 42-46 minuter... Jag vet inte om det är ett positivt tecken att utan att tänka på det eller anstränga mig så springer jag på 40:45... Inte så hiskeligt mycket fortare, men ändå...

Men det är väl som en klok man sa "I just felt like running for no particular reason"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hallå där - jag är gammal byråkrat ;)

Skönt att höra att kroppen svarar, se till att inte gå FÖR hårt bara. Det är ett långt program och kroppen behöver återhämntningspassen också!

9/1/07 22:03  

Skicka en kommentar

<< Home