lördag, februari 03, 2007

Karaktärsdanande pass

Idag skulle jag egentlige har ett testpass men eftersom snön fortfarande ligger tungt på löparbanorna så bytte jag ut det apsset mot ett långpass. Det fick bli en runda på 13,1km på 1:10 nånting.

Det var ett riktigt karaktärsdanande pass. När jag gick ut hade jag spenderat en stund i en solvarm soffa med Görel-älsklingen. Det tar på karaktären att gå upp och sätta på sig träningskläderna.

Satte av mot Enskede-hållet, vek av efter Enskede IP in på vägen mot nynäsvägen. Det var länge sedan någon skottade eller sandande på den vägen... Halvgående halkade jag den km eller så som det är till Nynäsvägen. Längs Nynäsvägen ner förbi skogskykogården, Gubbängen, Hökarängen och till sist till Farsta. I Farsta tog jag av mot Högdalen igen längs Magelungsvägen.

Eftersom jag inte har någon klocka tog jag tiden med mobilen... Någonstans mellan Enskede och Farsta tog batteriet slut. TYPISKT... Som tur är så kommer jag ihåg vad klockan var när jag gick hemifrån så jag kan estimera min löptid idag till 1:10 plusminus någon minut... This would never happen if I had a GF305

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag vill inte göra dig ledsen, men det är ett batteri i 305:an också. Och om man inte laddar den så tar det också slut...
Det är för övrigt en grej med 305:an - den har bara runt 10 timmars batteritid. Å andra sidan gör det att den alltid är laddad - för jag vågar inte chansa med fler pass än nödvändigt.

Bra prioriterat förresten. Man skall ju inte kliva rakt in i programmet om man varit sjuk - utan ta det lite lugnare.
Om jag vore du skulle jag köra ett lite kortare långpass imorgon och sedan en lugn fartlek på tisdag, men ändå fartlek. Sedan kan du rocka på igen.

3/2/07 19:53  
Anonymous Anonym said...

åh, vad trist om batteriet tar slut... *himlar med ögonen*
Snacka om i-landsproblem!

Nä nu ska jag bli snäll. Jag om någon har förstått det där med shoppingens inverkan på den mentala hälsan.

3/2/07 20:02  
Anonymous Anonym said...

Tack Agneta
Det var det roligaste jag hört idag - det lättade till och med upp falsksången som Addis Black Widow bjussade på i melodifestivalen.

Annars är min I-landsproblemsfavorit när min svägerska sa: "Men, nu har vi ju TVÅ bärbara datorer. Var skall vi ha dem?"

3/2/07 20:37  

Skicka en kommentar

<< Home