torsdag, februari 22, 2007

Flyttstädning

Idag är det näst sista dagen på jobbet... Dagen är fylld av flyttstädning och avlämning till kollegorna. Man samlar på sig en hel del skräp under 7 ½ år. Bland annat en bild från julfesten 2001. Den illustrerar lite hur förutsätttningarna så ut för ett par år sedan. Här väger jag nog som mest, strax över 100kg. Nu är jag nere på 83kg och sjunker med ett halvt kg per vecka med mitt träningsschema.
Träningen ligger nere nu faktiskt då jag har ont vaden fortfarande och ont i halsen. Jag hoppas vaden ska bli bra snart, så jag bara har halsen att skylla på. Jag längtar ut på en runda med min 305:a och mina nya skor... Det känns löjligt att det ska till prylar för att förhöja lusten till motion. Jag skulle iofs ha lust även utan prylarna för det är så otroligt skönt att ge sig ut och springa. Man rensar hjärnan rejält med en runda. Det som känns som ett problem när man ger sig ut är en möjlighet när man kommer hem. Jag har fattat många viktiga beslut under mina löpturer. Förutom mina småkrämpor så mår jag så otroligt mycket bättre nu än innan jag började.
Jag börjar på mitt nya jobb på torsdag nästa vecka. Det ska bli kul och intressant även om jag har lite separationsångest från mina gamla kollegor. New job with a fresh start.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

men nu får du ju lov att lägga ut en aktuell bild också! Före - efter du vet!

22/2/07 15:01  
Anonymous Anonym said...

Men vet du inte hur din egen bror ser ut nu?

22/2/07 16:33  
Anonymous Anonym said...

haha, jovisst gör jag det. Men jag anar att fler än jag läser den här bloggen.

22/2/07 16:45  
Anonymous Anonym said...

Vad är en 305:a egentligen?

22/2/07 22:53  
Anonymous Anonym said...

bilder. vi vill ha bilder. folket kräver bilder!

22/2/07 22:53  
Anonymous Anonym said...

Åh - får jag svara ;)

En 305:a är guds gåva till mannen (som ju är guds gåva till kvinnan. Lite som att få grus i en påse på julafton, men i alla fall).
Det är vad ofrälse skulle kalla "en klocka" men vi som vet bättre kallar den modern till all träningshjälp.

Eller, som en människa som inte sitter uttråkad med en jagvillintesovasexmånadersbebis skulle säga: det är ett träningsredskap som mäter puls, tid och sträcka/hastighet, det sistnämnda med GPS.

Om du är nyfiken rekkomenderar jag Garmins hemsida. Forerunner 305 är det fullständiga namnet.

22/2/07 22:58  
Anonymous Anonym said...

Jag som trodde löpträning skulle vara smärta,snor och skavsår,det här luktar fusk lång väg!

24/2/07 11:56  
Anonymous Anonym said...

Kul att du säger det...

Har sprungit under hela veckan lätt förkyld, med ont i hälsenan och med skavsårsplåster. Så det kvalar ju in på alla tre ;)

Klart det är fusk - precis som Voltaren på tub och höjdhöjdshus!

24/2/07 21:12  

Skicka en kommentar

<< Home