lördag, februari 10, 2007

Bröstvårteskav

Jag har i princip varje pass senaste halvåret haft en tajt nike-tröja på mig. Idag hittade jag en vit adidas-funktionströja som jag bara haft någon gång. Det straffade sig...

Efter 5km började bröstvårtorna att svida och jag fick under resterande delen av passet springa och dra i tröjan. Det är en hemsk känsla att få bröstvårteskav. Det skaver och den salta svetten svider svårt.

Hursomhelst var det ett ganska lätt pass på löpbandet, en mil på 54:18. Benen kändes pigga fast med en viss ömhet i smalbenen. Ska nog smörja med Voltaren i förebyggande syfte.

Imorgon blir det långpass på 20km. Men det är lite väl kallt ute för att springa så långt. Så det får bli hamsterlöpning två mil istället. That will be boring...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Å gud så tråkigt med två mil på löpband... Bättre än att inte springa alls dock :(

Jag är fortfarande dum nog att tro att jag ska springa imorgon, på förmiddagen i så fall. Men jag upplever inte kylan som ett stort problem, och där är man ju olika.

Trist med skavsåret. Minns att jag fick det på LL. Det var inte snyggt med två röda ränder över tröjan...

Tejp funkar har jag hört.
Jag kan annars rekommendera Stadiums eget märke på funktionströjor som "bulktröja", eftersom de är billiga. Jag gillar annars Nikes, som ju inte heller kostar multum. Marans träningströja är inte så dum den heller faktiskt. Men även här är smaken som baken.

Jag har faktiskt beställt en cykeltröja med kort ärm. Jag har en långärmad nu, och det är rasande praktiskt när jag springer från jobbet - för jag kan ha nycklar, telefon och plånbok i ryggfickorna, och slipper därmed den fåniga magväskan som är alternativet annars.

Tick-tack-tiden går-masse snart sin klocka får. Gooood Smeeeagul ;)

10/2/07 18:37  
Blogger Masse said...

jag har också SOC... de fungerar riktigt bra. Bättre än min adidas i alla fall.

Jag tycker du bör ta det lugnt imorgon. Ont i halsen är inte bra att träna med.

10/2/07 21:10  
Anonymous Anonym said...

Du är bara ute efter att komma ikapp i mängd ;)

Jag mår bättre - men springer naturligtvis inte med ont i halsen.

Äldsta dottern sitter dock och gråter i halvdvala med jätteont i örat - verkar sådär kul :(

10/2/07 21:14  
Blogger Masse said...

Enbart ute efter att komma ikapp... :-)

Öroninflammation är inte kul. Det bästa är om det går hål på trumhinnan. det släpper övertrycket... Jag var öronbarn när jag var liten... Jag känner för henne...

10/2/07 21:16  
Anonymous Anonym said...

Jag undrar om det bara är män som får bröstvårteskav? :D Jag har aldrig varit med om det, inte ens när jag sprang GBG-varvet. Kvinnorna bröstvårtor kanske är preparerade med något, eller så är mäns bröstvårtor extra känsliga. ;)

Okänt fenomen det där, jag måste höra mig för bland mina vänner.

16/2/07 15:22  

Skicka en kommentar

<< Home