torsdag, november 01, 2007

Dödssynd

Japp, då hamnar man i helvetet då! Det är väl där man hamnar om man känner en av de sju dödssynderna. Jag har nämligen syndat mot den fjärde dödssynden Avund.

Niklas har snickrat ihop en rasande snygg blogg/hemsida för sin löpning...

Det vill jag också ha!!! (hmmm, Girighet är också en dödssynd)

Där kan man riktigt frossa i (hoppsan en tredje dödssynd) underfundiga inlägg och redogörelser. Jag blir arg (hoppsan den fjärde) när jag inser begränsningen i mitt usla bloggprogram. Jag som är värd så mycket bättre (ojdå, en femte).

Men jag antar att jag är för lat (jaha, den sjätte) för att underhålla en sådan blogg. Jag får väl luta mig tillbaka och känna vällust (japp, den sista) av att läsa Niklas blogg.

Nu har jag på kort tid försäkrat mig om en evighet i helvetets brinnande djup. Om jag hade varit katolik, vill säga... Men jag säger bara;
Danke schön, Martin Luther!

7 Comments:

Blogger Jag är nästan som du said...

if you can't beat them, join them!
Don't get mad, get even.
...och fler floskler som jag inte kommer på just nu.

1/11/07 16:00  
Anonymous Anonym said...

jodå, det vore något! Vi får se... snart kanske täckelsen faller...

1/11/07 16:13  
Anonymous Anonym said...

Jag har just läst Niklas blogg, för första gången, och jag önskar lilla Lovisa lycka till av hela mitt hjärta! Sen kan ni lägga in hur mycket träningssnack som helst! Kämpa på Morran och Lovisa. Mgks Ma

1/11/07 18:48  
Blogger Nix said...

Jo, vi är rätt futtiga i våra inlägg jämfört med Morran. Jag grinar varenda gång jag läser hennes blogg...

Du kan få bli medlem på min blogg, gör det mindre ont då?

1/11/07 19:18  
Blogger Sten Berg said...

M, jag håller med dig. Tänkte att shit jag slutar med min patetiska blogg nu.
Men jag tänjker inte göra det utan bara njuta över en mkt bra läsning, både hos M och N.

1/11/07 21:06  
Anonymous Anonym said...

Allan, du är alldeles för snäll! Båda jag och Nix läser med stort nöje din eminenta blogg..

1/11/07 21:51  
Blogger Nix said...

amen gud vad fint det här blev - jag skulle ju också skriva om hur mycket jag tycker om Allans blogg och att det alltid är lika intressant att läsa.

Och så gör Masse sig till språkrör för mig. Och rätt har han också!

1/11/07 23:03  

Skicka en kommentar

<< Home