torsdag, oktober 25, 2007

Fullmåne

Systerdottern Hanna vaknade i natt flera gånger av att hon ville byta byxor för att hon fått färg på dem. När hon vaknade tyckte hon att det var konstigt att det inte var någon färg på byxorna.

Det är tydligen inte bara jag som drömmer konstiga drömmar när det är fullmåne. Jag känner mycket väl av när det är dags för fullmåne för min sömn är orolig och jag drömmer ofta mycket konstiga drömmar.

Jag har ju tidigare berört fenomenet att jag har svårt att tänka på något annat än löpning nu i dessa dagar. Det smittar tydligen även av sig i drömmarna.

Jag drömde att jag stod och tittade på löpningsdelen av en triathlontävling. Det var frustrerande att inte få vara med och springa. Alla sprang dessutom väldigt snabbt och många gamla barndomskompisar sprang förbi. Dessutom var jag var stressad för jag skulle med ett flyg som skulle gå snart.

En snabbanalys av drömmen ger att jag är redo att springa nu. Jag är frustrerad att jag inte springer så fort och jag har resefeber. Vad Fredrik Paulsson och Jerker Lindström gjorde i min dröm vet jag inte. Jag har inte träffat de killarna på tio år MINST... Och att det var en triathlontävling är intressant... hmmm, kan jag vara sugen på att testa det? Måste tänka på det?

Jag kommer eventuellt att ta en kort kort runda ikväll i lugnt tempo. Benet är i princip helt och skorna står vid dörren och krafsar och vill ut på en tur. Jag kommer vid minsta lilla känning i benet avbryta rundan. Men jag är helt säker på att benet inte kommer hindra mig i min löpning på söndag. Så jag är inte alls orolig... Or am I?

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Eftersom du för tillfället verkar ha svårt att tänka på annat än löpning, måste jag bara kolla om du såg den teaser som jag la ut under inlägget om bloggens årsdag. Tipsade i alla fall om ett lopp, som får Lidingöloppet att framstå som "a walk in the park".

Har själv börjat fundera på triathlon förresten, för att hitta nya utmaningar. Men det ligger några år framåt i tiden...

/Vilse

25/10/07 12:18  
Blogger Jag är nästan som du said...

det där med flyget du skulle med kanske är oron att inte hinna med färjan hem till Sverige?

25/10/07 12:25  
Blogger Masse said...

Vilse: Nej det inlägget missade jag men det är värt att kolla upp. Kul! Tack!

Agneta: Jo, det kan vara så! Men det bör inte vara några problem att hinna med den...

25/10/07 12:36  
Blogger Nix said...

Det beror på om du vill att jag ska med eller inte...
Förmodligen ligger väl jag utslagen i Hammarland när färjan går.

Närå - jag ä int bitter

25/10/07 13:53  
Anonymous Anonym said...

Då bär jag runt dig om jag så måste... För runt ska du! Men jag droppar dig 500m före mål så du får gå imål för egen maskin...

25/10/07 13:56  
Blogger Jag är nästan som du said...

du tror inte det räknas som - tja, jag vet inte - fusk?

25/10/07 17:13  
Blogger Nix said...

Men om det INTE är fusk då? I så fall ökar ju chanserna för en maradebut även för dig dramatiskt?

Det är världens lättaste att starta i ett maraton. Det svåra verkar vara att slutföra dem...

Jag kanske skulle slå nytt rekord i antalet avbrutna maraton i rad?

Närå. ja ä int bitter.

25/10/07 17:19  
Anonymous Anonym said...

hehe, jag fick just inre bilder... jag kanske kan sitta i en liten vagn som ni kan hjälpas åt att dra? Ni kan få lägga era sportdrycker där också, om ni vill.

25/10/07 18:45  
Blogger Nix said...

Och du ska få för bilder. jag fick en inre syn av en ombyggd joggingvagn...
Om nu en kille sprang halvmaran på 1:20-någonting med joggingvagn ska väl vi kunna släpa dig runt maran på under fyra timmar ;)

25/10/07 21:23  
Anonymous Anonym said...

Okej... Nu kommer saken i ett annat läge... Ska jag bära Niklas och skjuta på Syster-Agneta. Det vet jag inte om jag orkar...

25/10/07 23:07  

Skicka en kommentar

<< Home