onsdag, oktober 24, 2007

Scenskräck

Det är en spänning i kroppen som behöver kanaliseras. Jag måste snart få utlopp för den annars tror jag att jag spricker. Kolhydratladdningen går bra, benet blir allt bättre, hjärnan är grumlig och fingrarna har ingen styrförmåga. Jag drömmer om att springa och har svårt att tänka på något annat än det kommande marathonloppet.

Det är en spänning som vida överstiger den som jag kände inför Lidingöloppet. Det är bara Stockholm Marathon som kan matcha denna.

Nu börjar även väder utsikterna för Åland för söndagen att verka lovande.
The Weather Channel säger: att det blir 10°C, möjligen någon skur och 3m/s.
Wunderground säger: Växlande molnighet. Högst: 10° C. Vind Sydlig 13m/s.
SMHI: 9°C och 10m/s.
Finska SMHI: 10° C och 15m/s

Jag väljer att tro på The Weather Channel. Jag föredrar ett regn framför vind. Men alla säger sydlig vind vilket ger motvind hem efter vändningen. Kolla in bankartan. Nej jag har inte klistrat in den fel. Notera pilen som pekar åt norr... Gängse standard för att visa en karta är att ha norr uppåt vilket alla utom AlandiaMap har klurat ut.
Det kommer bli ruggigt kul att ge sig ut på en löptur mot Hammarland. Och notera att de har en liten Viking Line-båt i nederkant. Undrar vad Silja Line tycker om den produktplaceringen? Really smart advertising.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det går nog bra ska du se. Tur att det var ett tag sen du träffade Syster-Yster, hon med halsflussen alltså! Vi säger bara: Brake your leg! Päive päive Ma o Pa

24/10/07 11:40  
Blogger Jag är nästan som du said...

Bromsa benet? Jag trodde hela tanken med löpning var den motsatta.
Men jag kan ha fel.
Det har hänt förut.

24/10/07 11:49  
Blogger Masse said...

hahahahaaaaa.... Du är förjäklig när du är sjuk Agneta... ;-)

Vad Agneta menar är att Brake är bromsa och break är bryta... Inte heller det vill jag göra.

24/10/07 12:23  
Blogger Jag är nästan som du said...

sorry :/

24/10/07 13:17  
Blogger Masse said...

hahaha... störtskönt!

24/10/07 13:23  
Anonymous Anonym said...

Men frågan är vad Google Weather säger... Den lilla add-on man kan använda i Firefox. Det är den enda sanna vädergissaren! ;)

24/10/07 14:11  
Blogger Henrik said...

Blir kul med utförlig rapport från Åland. Hade åkt dit om det inte vore för svågerns 30-årskalas...

24/10/07 15:26  
Blogger Masse said...

Nannis: Jag har inte Eldräven.

Henrik: Jag skulle åkt ändå. Det är ju bara en svåger ;-)

24/10/07 15:28  
Blogger Henrik said...

mgk

hehe... men the big 30 liksom. Och det är en väldigt schysst svåger :)

25/10/07 07:55  
Anonymous Anonym said...

ja, det är klart... Det kommer ju fler lopp.

25/10/07 08:29  

Skicka en kommentar

<< Home