torsdag, oktober 25, 2007

Genrep

När jag fyllde år fick jag ett presentkort av min ömma moder på Intersport. Hon har även uttryckt en oro över att jag är ute i nattmörkret och springer. Därför tog jag idag tillfället i akt och köpte en jacka som syns bra och som man dessutom kan göra om till väst. (Ärmarna är borttagna på bilden).

Görel-älsklingen har mycket roligt åt att jag köpt en jacka som matchar mina tajts. Jag har retat henne lite för att hon tycker att det är viktigt att ha en matchande outfit när man tränar.

Efter en storhandling på Willys i Länna klädde jag på mig den nya outfiten och gav mig ut på en liten prova-på-runda. Det blev 4 km ungefär. Jag tog inte ens på mig pulsbandet eller klockan. Syftet var att känna efter hur det känns i benet vid löpning. Det är ju en benhinna på högerbenet som spökar.

Det känns tydligt vid varje löpsteg men det är inget som hindrar min löpning och jag tror inte att det heller blir värre av att springa. Förutom att jag kände mig helt däst efter en jätteladdning ugnspannkaka så fungerade det relativt bra.

Nu efter rundan sitter jag med en kylklamp mot det onda benet. Det lindrar skönt. Snart hoppar jag in i duschen och sedan är det en insmörjning med Voltaren innan det är dags för att krypa till kojs. Snart är det bara två dagar kvar. Time flies when you're having fun!

7 Comments:

Blogger Sten Berg said...

Ser ju riktigt bra ut!

Är det där ett bra vätskebälte? Själv kör jag perfektas med fem 16ml flaskor, men jag tycker det skumpar lite när jag springer lite fortare. Det ser rätt smart ut att ha en flaska sådär fram.

26/10/07 00:01  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker att det är klockrent. Kört med det varje pass i ett år och kan knappt springa utan det. Tänkte leta upp det och köpa på mig ett par stycken. Det är Brooks som gjort det och finns därmed bara på Stadium. Och kolla på något okänt Stadium om du har vägarna förbi för det är nog slut på de vanligare/större butikerna inne i stan.

Det roliga är att de marknadsför det som att det är både för vänster och högerhänta. Beroende på åt vilket håll du vänder flaskan. Störtskön marknadsföring.

26/10/07 00:05  
Blogger Nix said...

Vad snygg du är! Är du marathonlöpare eller ;)

26/10/07 07:59  
Blogger f-klassen said...

annars kan man hitta schyssta reflexband i diket, har jag hört...
Obs! internt!)

26/10/07 08:51  
Anonymous Anonym said...

Nix: jajamensan.... Syns det?

Agneta i 2b: Ja, och det är jättebra!

26/10/07 09:10  
Blogger Puma said...

Snygg matchning. Gör sig bra på kommande målfoton!!

26/10/07 10:12  
Anonymous Anonym said...

Tack! Det är det jag är ute efter ;-)

26/10/07 10:13  

Skicka en kommentar

<< Home